a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 8., kedd

Rántott gombafejek tartárral, gombás rizzsel








Könnyű és finom ebéd, sokszor is készítem, néha kiegészül rántott sajttal, rántott karfiollal, van amikor sültkrumplival esszük.

1 doboz, barna csiperke
liszt, tojás, prézli a panírozáshoz
20 dkg. rizs
majonéz, tejföl a tartárhoz
só,bors


A gombát jó alaposan, folyó víz alatt megmostam, levágtam a talpakat és felkarikáztam.
Soha nem szoktam meghámozni a gombát, csak nagyon alaposan átmosom és eltávolítom az esetleges földmaradványokat.
A rizst egy lábasban kevés olajon megpirítom, hozzáadom a gombatalp-karikákat, pár perces keverés után felengedem vízzel. Sózom, borsozom és kevés vegetát szórok rá. Felforralom. Mire az összes folyadékot beszívja, megpuhul.
A kedvenc pöttyös bögrémbe belenyomok 2-3 ek. majonézt, majd szintén 2-3 ek. tejföllel higítva, jól elkeverem, ha kell sózom, borsozom.
Egy nagy tálba rakom az összes gombafejet és jól megszórom liszttel.
Egy tányérba felütök 4 tojást, kevés sóval jól felverem, majd a lisztes gombákat ötösével beleforgatom, ezután mehetnek a zsemlemorzsába, ahol szintén jól átforgatom.
Közben olajat forrósítok serpenyőben és piros ropogósra sütöm.
Rögtön, forrón tálalom, mert a rántott gomba csak frissen jó.
Magamnak, a rizsre csorgatom a tartárt, nem a gombára.

Nagyon finom volt.


2 megjegyzés:

  1. Anikó, küldenél nekem néhányat belőle?:) olyan régen készítettem, pedig az egyik kedvencem...

    VálaszTörlés
  2. Szívesen küldenék de már mind elfogyott, ha tudnád milyen finom volt.Én is száz éve csináltam ezt megelőzően, nem is tudom miért.Pedig annyira szeretjük. Köszi, hogy benéztél.

    VálaszTörlés