a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 16., szerda

Zöldborsófőzelék...



A hőség után most itt az eső, kicsit fúj a szél, hűvösebb lett, ami nem baj, legalább jobb a közérzetünk.
Csak ott ne essen már, akiknek mindenét elvitte az árvíz és próbálják rendbe tenni az életüket, szegények.
Nagyon sajnálom őket és drukkolok, hogy sikerüljön újra kezdeni, megkapjanak minden segítséget.

Ebben a szomorkás időben az egyik legegyszerűbb, legkönnyebb, és általam leginkább kedvelt főzeléket főztem ebédre.


1,5 kg friss zöldborsó, kifejtve   /fagyasztottból ugyanígy 1 kg-ból készül 4 főre/
1 nagy csokor friss petrezselyem, apróra vágva
1-2 dl tej
csipet só
2-3 ek. cukor, ízlés szerint / én édesen szeretem /
olaj, és kevés liszt, a rántáshoz
1-2 tojás feltétnek

A megtisztított friss zöldborsót, annyi vízben amennyi ellepi, odateszem főni egy jó csipet sóval.
Közben elkészítem a rántást és amikor puha a borsó, ami 5-10 perc általában és felöntöm a tejjel, besűrítem.
Rászórom a friss petrezselymet, jó sokat és a cukrot.
Ha szükséges még öntök hozzá tejet, mert úgy a jó, ha nem sűrű, és nem is híg, hanem krémes.

Feltétnek általában tükörtojást sütök most, máskor meg fasírt vagy sült virsli/debreceni a feltét, mikor hogy, de én szeretem üresen, csak magában is.

Télen a fagyasztottal először a rántást készítem el, majd felöntöm a tejjel, beleszórom a fagyott borsót és összefőzöm kb. 10 perc alatt, akkor szórom hozzá a petrezselymet is, mivel az is fagyasztott /vagy szárított/ és a kevés cukrot, és még tejjel beállítom a nekem tetsző sűrűségét. 

Nálam muszáj édesen, mert így szeretjük, na nem úgy kell elképzelni, hogy összeragad tőle a szánk, nem, épp egy kicsit édesen.
Anyósomék sósan és pirospaprikásan eszik, érdekes módon a kisebbik gyerekem is úgy szereti jobban, viszont a férjem aki az Édesanyja főztjén át ismerte nem is nagyon szerette, de amikor megkóstolta életében először az enyémet édesen, na azóta imádja és sűrűn kéri is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése