a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 16., szerda

Zöldborsófőzelék...



A hőség után most itt az eső, kicsit fúj a szél, hűvösebb lett, ami nem baj, legalább jobb a közérzetünk.
Csak ott ne essen már, akiknek mindenét elvitte az árvíz és próbálják rendbe tenni az életüket, szegények.
Nagyon sajnálom őket és drukkolok, hogy sikerüljön újra kezdeni.

Ebben a szomorkás időben az egyik legegyszerűbb, legkönnyebb, és általam leginkább kedvelt főzeléket főztem ebédre.


1 kg zöldborsó, kifejtve   /fagyasztottból ugyanígy készül/
friss petrezselyem, apróra vágva
1-2 dl tej
csipet só
2-3 ek. cukor, ízlés szerint / én édesen szeretem /
olaj, és kevés liszt, a rántáshoz
1-2 tojás feltétnek

A megtisztított friss zöldborsót, annyi vízben amennyi ellepi, odateszem főni egy jó csipet sóval.
Télen a fagyasztottat ugyanígy, csak akkor általában szárított petrezselyemmel.
Amikor puha, elkészítem a rántást, felöntöm a tejjel és besűrítem.
Rászórom a petrezselymet és a cukrot.
Nálam muszáj édesen, mert így szeretjük, na nem úgy kell elképzelni, hogy összeragad tőle a szánk, nem, épp egy kicsit édesen.
Anyósomék sósan eszik, a kisebbik gyerekem is úgy szereti jobban, a férjem is így ismerte, nem is nagyon szerette, de amikor megkóstolta életében először az enyémet édesen, na azóta imádja.
Ha szükséges még öntök hozzá tejet, mert úgy a jó, ha nem sűrű, és nem is híg, hanem krémes.

Feltétnek tükörtojást sütök most, máskor meg fasírt vagy sült virsli/debreceni a feltét, mikor hogy, de én szeretem üresen, csak magában is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése