a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. június 4., péntek

Fűszeres csirkemell sült újburgonyával és tejszínes cukkinis spárgával


Hát sikerült jó hosszú címet adnom a mai ebédnek, de nem tudom rövidebben leírni.
Néha sikerül eltalálni a tökéletes ízharmóniát, most ez történt, nagyon finom ebéd lett.

2 db csirkemell filé
1-2 ek. tavaszi sültcsirke-fűszerkeverék /de jó a gyros fűszerkeverék is/
olaj
Felkockáztam a húst, jól összekevertem a fűszerrel, hagytam állni.
1 óra elteltével felforrósítottam az olajat és hirtelen átpirítottam a húskockákat.


1 kg újkrumpli
só, bors, pici pirospaprika, 1-2 ek. olaj
Katánál láttam ezt az elkészítési módot. 10 percig előfőztem a krumplit, majd egy tepsibe csorgattam az olajat, beleszórtam a sót, borsot, pirospaprikát. Leszűrtem a krumplikat és beleforgattam a fűszeres olajba, majd a forró sütőben 40-50 percig sütöttem, jó ropogósra.

Lehet úgyis sütni, hogy a megtisztított újkrumplit konyhai papírtörlőn szárazra itatjuk, majd felforrósított olajban ropogósra sütjük. Kitűnő köret mártásos, szószos húsok mellé.

Zöldséges tejszínszósz
2 db zsenge cukkini, negyedelve, karikázva
2 cs. spárga, csak a fejrészek /többi levesalapba/
5 dkg vaj
2 dl tejszín
1 guriga tejszínkrémsajt
1 tk. kakukkfű
4 gerezd fokhagyma, átnyomva
só, bors
Egy serpenyőben megolvasztottam a vajat, rádobtam a zöldségeket, ráöntöttem a tejszínt, rászórtam a fűszereket, rányomtam a krémsajtot, a fokhagymát és hagytam 15 percig, csendes rotyogtatással párolódni.
Ha túl hígnak találjuk, a végén kevés étkezési keményítővel sűríthetjük, hogy inkább krémesebb, szószosabb legyen. Nos én is így tettem.
A spárga alsó részéből, persze megtisztítva, finom levesalapot főzök, majd a fás spárgaszárakat kidobom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése