a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. július 26., hétfő

Tökmagos krumplis pogácsa







Már régóta készülök ezt a receptet megcsinálni, Mohánál láttam, még tavasszal /máj.17.beírása/.
Gyors, egyszerű és nagyon finom.
Csak egy leves kell elé és komplett az ebéd.

1 dl olaj - lehet tökmagolaj is, akkor kicsit zöldes színű lesz a végeredmény, de az nem baj
1 dl tej
2 dl tejföl
30 dkg főtt burgonya, áttörve, langyosan
60 dkg liszt
2 tk.só
1 tk. cukor
3,5 dkg élesztő szétmorzsolva, vagy 2 tasak szárított élesztő /jelen esetben ezt használtam most/

10 dkg tökmag /pucolt, természetesen/, csak a dagasztás végén hozzáadva

1 tojássárgája pici vízzel kikeverve, a lekenéshez

A fent leírt sorrendben raktam a hozzávalókat a kenyérsütőgépbe, ami bedagasztotta a tésztát.
Az én gépem programja 1 óra 35 perc /dagasztás,kelesztés/, ebből 35 perc a dagasztás, 5 perccel a vége előtt szórtam hozzá a tökmagot, tökéletesen belegyúrta, majd gyönyörűen duplájára kelesztette a tésztát.
Amikor letelt az ideje, lisztezett deszkán, ujjnyi vastagra kihúzogattam óvatosan kézzel és egy pohárral kiszaggattam. Mivel a sütőpapírom elfogyott, a tepsiket bezsíroztam és így raktam bele a pogikat egymás mellé, de nem szorosan. Még 20 percig hagytam kelni, majd lekentem a tetejüket tojássárgájával és mehettek az előmelegített sütőbe, kb.20-25 perc múlva készen is voltak.
A képen is látszik, hogy csodásak lettek és nagyon finomak is.
Kössz Moha a receptet.



A rózsalonc idén már másodszor virágzik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése