a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 7., kedd

Káposztás pogácsa






 Maradék fél fej káposztával szenvedtem, amikor megint csak Mohánál láttam, hogy a szokásos pogácsa alapreceptjébe ő is belegyúrta a pirított káposztát. Rögtön nekiálltam. Nagyon finom lett.
Nem csoda, ha kelt tésztákról, pogácsákról, buktákról van szó, nálam az etalon Limara és Moha  és
Szellem a fazékban, az ő receptjeik szerint variálom a sütnivalóimat.
Még egyszer sem bántam meg.

1 dl langyos tej
1 dl olaj
2 dl tejföl
2 tk.só
csipet cukor
30 dkg főtt, áttört burgonya
60 dkg liszt
2 tasak szárított élesztő
25 dkg pirított káposzta

1/2 fej káposzta, amit vékony csíkokra, majd keresztben apró kockákra metéltem és besózva állni hagytam.
Fél óra elteltével olajat forrósítottam, azon megpirítottam a káposztát, mint a káposztás cvekedli esetében, majd hűlni hagytam.
A fenti hozzávalók sorrendjében mindent bekészítettem a kenyérgépbe és beállítva a kelt tészta programra elindítottam. A gép csodásan bedagasztja és megkeleszti a tésztát. A dagasztás második fázisában adtam hozzá a pirított káposztát amit szépen bele is gyúrt.
Mikor letelt a program, lisztezett deszkán kinyújtottam ujjnyi vastagra és kiszaggattam, majd tepsire sorakoztattam a pogácsákat. 20 perc pihenés következett.
Ezalatt begyújtottam a sütőt melegedni.
Mikor elérkezett a sütés, nem kentem le a pogácsákat tojással, bár lehet, hogy így is le kellett volna, jobban tapadt volna a káposzta, hanem megszórtam a tetejüket még káposztával, mivel több lett a káposzta 25 dkg-nál és így sütöttem meg.
Tepsinként 20-25 perc alatt pirosra sül.
Finom nagyon.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése