a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 4., szombat

Lángos






4 dl langyos víz
4 ek. olaj
2 ek. só
50 dkg liszt
1 tk. cukor
1 tasak élesztőpor

20 dkg reszelt sajt
1 nagy pohár tejföl
1-2 gerezd fokhagyma, áttörve

Hozzávalókat a fenti sorrendben betettem a gépbe, ami megdagasztotta és megkelesztette.
Amikor kész lett, még nem akartam sütni, így a tésztát áttettem egy mély tálba, öntöttem rá egy kevés olajat, azzal átforgattam a tálban, hogy kívülről jól bevonja a tésztát, majd fóliával lefedve betettem a hűtőbe.
A sütésre csak pár óra múlva került sor, előtte egy fél órával vettem ki a tésztát, hogy szokja a konyha hőmérsékletét.
Ezalatt megreszeltem a sajtot, az áttört fokhagymát belekevertem a tejfölbe.
Odakészítettem a tűzhelyhez a tálat, amire kiszedem majd és kibéleltem papírtörlővel, ami majd felitatja az olajat.






Ezek után olajat forrósítottam serpenyőben, amikor kellően forró lett /ezt a kiszedő facsipesz segítségével tudom megállapítani, a végét bedugom a forró olajba, ha apró buborékok képződnek a fa mellett, akkor elég forró az olaj, lehet sütni/, vizes kézzel szakítottam egy alma nagyságú darabot a tésztából, körkörösen kinyújtottam és beletettem az olajba. Egyszerre kettő darabot sütöttem mindig, mert így könnyebb forgatni.
2-3 darabot érdemes számítani emberenként, mivel ez olyan laktató, többet senki nem képes megenni egyszerre. Ha több a tésztánk, fóliával lefedve újra vissza lehet tenni a hűtőbe, később bármikor elő lehet venni egy újabb sütéshez.
Akár másnapra is eltehetjük.
Forrón érdemes tálalni, jól megkenve a fokhagymás tejföllel és bőven megszórva a reszelt sajttal.
Igazi vendégváró, kiadós, laktató étel, és nagyon-nagyon finom.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése