a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 15., szerda

Pecsenyekacsa ropogósra sütve....





1 db pecsenyekacsa, konyhakész
só, bors, majoranna

A megmosott kacsát kívül, belül besózom, a melle részét bevagdalom, borsozom, a hasüregébe bőven szórok majorannát.
A tepsi rácsára fektetem, aláöntök 1 dl vizet, és sütőbe teszem, 170-180 fokon /gáztűzhely 2-3 fokozatán/ 2-2,5 órára.
Miután lassan párolódik és sül, a végeredmény  ropogós bőrű, puha, omlós húsú kacsa lesz.
Az utolsó órában, az alatta összegyűlt zsírjával érdemes locsolgatni.
Bármilyen savanyúság illik hozzá, de a legjobb -szerintem -  párolt lilakáposztával.
Ha karácsonyra készül akkor a dinszteltkáposztához érdemes almaszeleteket vagy/és aszalt szilva szemeket adni, különlegessé, ünnepivé varázsolja, és nagyon finommá teszi.
Nagyon szeretem, minden évszakban, hétköznapra és ünnepekre is, hidegen-melegen egyaránt.
Az egyik legjobb sült szárnyas, igen zamatos.






9 megjegyzés:

  1. Anikó, küldjed légyszíves fénypostával, nagyon szeretem!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Szívesen küldök, mellét vagy a combját???/Volt egy ilyen film cím, Louis de Funes főszereplésével/
    Nagyon finom volt,jó ropogós.Havonta-két havonta, biztos hogy sütök vagy egészben, vagy csak a combját, mellét.Mi is megőrülünk érte.
    A tegnapi töltött tök után, ami nagyon ízlett és finom volt egyébként, de a férjem kérte, hogy valami komolyabb legyen már.És lőn.

    VálaszTörlés
  3. Heston Blumental mit küzdött a bőr ropogósságáért a múltkori műsorban. Itt kellene olvasgatnia.

    VálaszTörlés
  4. Anikó, ha muszáj választani, és nem kaphatom mindkettőt, akkor a combját kérném:)) imááádom, mi viszont csak ritkán sütünk...

    VálaszTörlés
  5. Daisy, én is láttam azt a műsort, nem is értettem, mit problémázik ezen.
    Kedves vagy, hogy benéztél hozzám, köszöntelek, mint új olvasómat.Remélem tetszik amit látsz.

    Kata, dehogy muszáj választani, mindkettőt szívesen adnám, bár a comb talán picit szaftosabb, bár én szeretem a csontos részeket is. Puszillak.

    VálaszTörlés
  6. Nagyszeű ínyencség, ha a kacsa hasüreges káposztás tésztával megtöltöd és úgy sütöd meg :)

    VálaszTörlés
  7. Trendo, igen ismerem így is, ettem is már, Tökön volt egy Guszti Csárda -lehet, hogy most is meg van még, nem tudom- cigányszármazású tulajdonosok üzemeltették, ill. az övék volt, és ott ettem ilyet, ez ugyanis tipikus cigány ételvariáció így, tőlük tudom.Nem mondom, hogy rossz volt, de én külön-külön szeretem, illetve együtt kicsit sok nekem.De a cigány konyhára egyébként is jellemző, hogy többféle ételt adnak egyszerre vegyítve.

    VálaszTörlés
  8. Mostanában én se töltöm meg a kacsát, hanem a könnyedebb verziót készítem. Egy mellet megsütök és külön készítem el hozzá a cvekedlit. Így nem olyan kalóriadús:)

    VálaszTörlés
  9. Igy igen, ez könnyebbnek tűnik.Ugyan nem jellemző rám, ránk, a családomra a "lájtos" étkek túlzott favorizálása, bár azokat is szeretjük, de a kacsa+cvekedli az sok.

    VálaszTörlés