a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2011. március 7., hétfő

Tökmagos kenyerem




Tényleg függőséget okoz, ha sikerül a kenyérsütés, mert egyre csak sütni akar az ember.
Annyira finom, elmondani nem tudom.
Most ugyanaz a dagasztás nélküli készült, csak egy marék tökmagot is tettem hozzá.
Eddig a legszebb kenyerem.




Kencének a kenyérhez, hagymás-tejfölös túró készült.

1/2 kg túró
1-2 kis doboz tejföl
1 kisebb vöröshagyma, apróra


Jól összekevertem, újhagymával, hónapos retekkel ettük.




2 bögre finomliszt    /1 bögre 3 dl/
1    "      napraforgómagos kenyérliszt
1/2 tasak porélesztő, mivel a kenyérlisztben is van eleve bekeverve,
de lehet 1 tasak is, nem rontja el, egyébként sem szeretem az ilyen maradékokat, mert kérdezem én mit kezdjek fél tasak élesztőporral, hol őrizgessem a következő felhasználásig, inkább beleszórom az egészet
1 ek. só
1 maréknyi piritott tökmag
csak annyi hideg víz amitől épp összeáll, galuskatésztától kicsit sűrűbbre

12-18 órát letakarva pihentetni kell, majd lisztezett és búzadarával meghintett jénaiban, nagyon forró sütőben /220 fok/, lefedve 30 perc, majd fedő nélkül még 20-30 perc, már alacsonyabb hőfokon /170-180/.
Amikor már szép pirosas a teteje, akkor kész.

Általában este keverem be a tésztát és reggelig áll a meleg konyhában az asztalon letakarva.
Amikor másnap délelőtt már van időm a sütésére, először is a sütőt felmelegítem 220 fokra, majd nagyon lisztezett deszkára kiborítom a masszát és a négy sarkát szintén lisztes kézzel középre hajtogatom, majd felemelem és a hajtogatással lefelé, a szintén lisztezett és búzadarával meghintett jénaiba vagy fémlábasba belehelyezem.
A tetejét is meghintem búzadarával, de lehet magokkal is vagy korpával, kinek mi tetszik és megy a forró sütőbe 30 percre lefedve, ekkor a fedőt le kell venni róla, alacsonyabbra venni a hőfokot és még 30 perc sülés, szikkadás, ropogóssá válás következik.

Lehet vaslábasban is sütni, pontosabban fémlábasban, nekem van olyanom, már abban is sült kenyerem és csodás lett. Vékony jénaival senki ne próbálkozzon, mert elpattanhat.
A kenyerem mögött látható az az ősrégi vastagfalú jénai tál, amiben tudom még sütni, nos ez a Dédimamáé volt valamikor, tőle örököltem meg, például kenyérsütésre is tökéletes.

Csodálatosan finom, ízletes, a tejfölös túróval és a zöldségekkel igazi tavaszias hangulatú étek.




5 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett! :) Ahogy a nagykönyvben meg van írva. Csodás! :)

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörű lett a kenyered! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a kenyered, szinte érzem az illatát.

    VálaszTörlés
  4. Lányok, köszönöm a dícséretet, azt hiszem elkaptam a fonalat kenyérsütés ügyben, az biztos hogy több időt hagyok a kelésre mint 12 óra, legalább 18 szerintem jó neki, és abban a jénaiban sütöm, amit lefényképeztem mellette, de rájöttem, van egy fém lábasom is fedővel együtt, ami szintén alkalmas rá. Aztám majd egyszer beszerzek egy vaslábast is, állítólag abban az igazi még.
    Az íze, állaga valami csodás, ropogós a héjja, likacsos a belseje és ruganyos, rágni kell, tapintásra meg bársonyos. Egy hete szinte kenyéren élek, annyira finom és ízlik, állandóan azt rágcsálok.
    Tényleg mindenkinek csak ajánlani tudom, ha nem is két naponta, de egy héten egyszer nagyon érdemes megsütni egy cipót. Nekem is a fagyasztóban mindig van két-három csomag kenyér, ha úgy adódik legyen otthon, de érdemes hetente egyszer sütni is:-))))))

    VálaszTörlés