a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. március 11., péntek

Kerekrépa tökfőzeléknek álcázva




Találós kérdésnek kellett volna feltennem, mi ez????
A múltkor, amikor elkészítettem az isteni füstölthúsos, húsgombócos kerekrépafőzeléket, olyan sok volt a répa, hogy eltettem belőle, azóta agyalogtam, hogy mit főzzek a maradékból.
Ma egy hirtelen ötlettől vezérelve kipróbáltam így, mintha gyalult tök lenne.
Az eredmény kíváló lett, nagyon finom, csak annyit lehet észrevenni, hogy ez ropogósabb, mert a tök ugye teljesen puhává válik a főzéstől, bár én azt sem főzöm sokáig, nem szeretem, ha szétfő.
Mivel savanyított volt a répa, öntöttem rá hideg vizet  egy percet állt benne majd  leszűrtem.





Egy fej vöröshagymát szálasra vágtam, olajon megdinszteltem, fagyasztott kaprot szórtam rá, majd felöntöttem  2 dl tejjel, 2 dl vízzel, sóztam és beleraktam a répát. Hagytam főni  fél-háromnegyed órát. Közben elkészítettem liszttel a tejfölös habarást és besűrítettem, majd 1,5 dl tejszínnel öszefőzve még krémesebbé tettem.
Feltétnek főtt tojást karikáztam rá.

Ime a maradék kerekrépából milyen jó kis főzelék lett.
Nagyon finom, böjtös fogás lett belőle.





7 megjegyzés:

  1. Rettentően röstellem,de mi az a kerekrépa?

    VálaszTörlés
  2. Ne röstelld, én sem tudtam sokáig, jelenleg csak Zalában ismeretes, ott eszik, másnéven tarlórépa, állatok takarmányozására használják másutt az országban, holott tele van vitaminnal, mindennel, valamikor a középkorban még nálunk is fontos tápláléka volt az embernek, csak valahogy elhagyták botor módon. Nagyon egészséges és finom. Zalában a piacokon lehet kapni, savanyítva is, töltött káposztának elkészítve, a káposzta helyett a répát behelyettesítve, meg nem mondod, hogy nem káposztát eszel, most az én tökfőzelékemnél is ez a helyzet. Nyersen az íze a retekhez hasonlatos, csak nem csípős, nagyon kellemes.
    De többet megtudhatsz és képet is láthatsz róla Duendénél a "szellemafazekban.blogspot.com",az ő blogján, van egy olyan fejezetcím a fejléc alatt, hogy Zala ízei, na ott. Feltétlen nézd meg, olyan recepteket is találsz nála, hogy csak na.Ajánlom figyelmedbe, nem bánod meg:-)))

    VálaszTörlés
  3. :) KÖszi szépen az ajánlót, Anikó!

    És csúcs így főzeléknek, majd én is megcsinálom! :) Szuper vagy!

    VálaszTörlés
  4. Nahát. Én zalai vagyok, de még én sem ettem :)))

    VálaszTörlés
  5. Duende, na mit szólsz, ma valahogy rákívánkoztam a tökfőzire, csak nincs itthon, gondoltam kipróbálom a répával, mondhatom tökéletesen finom, tényleg annyi a különbség, hogy így ropogósabb, de ez még külön jó is,nyáron a tökkel is csak egyet rottyantok, hogy ne menjen szét. Jó kapros, tejszínes, tejfölös, csodálatosan hozta a nyári illúziót, annyira jólesett.
    A reklámot meg úton-útfélen hangoztatom mindenhol, ismerjék csak meg, mert érdemes:-)))



    Autumn, nahát, hogy te is zalai vagy, ha hozzájutsz feltétlenül kóstold meg, biztos nem bánod meg, nekem az utóbbi idők legjobb, legkellemesebb új ízélménye volt, nyersen savanyítva, töltöttkáposzta szerűen elkészítve, és most így. Nagyon jó:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Anikó: a tökfőzeléket is egyformán készítjük! :)

    Még egy zalai jellegzetesség eszembe jutott, amit minden idetévedő imád, és sehol máshol az országban nem csinálják, csak nálunk. Ha szereted a krumplis ételeket, ez is ízleni fog. A prósza. A zalai krumpliprósza. (Mert van kukoricaprószánk is szilvalekvárral megpötyögtetve, de az édesség.)

    Itt találod:
    http://szellemafazekban.blogspot.com/2008/10/prsza.html

    VálaszTörlés
  7. Duende, a kukoricaprószát egyszer láttam a Paprika TV-n valami erdélyi sorozatban, szilvalekvárral pötyögtették, emlékszem így rá, mert enni nem ettem.
    A krumpliprószát meg feltétlenül megnézem, mert tudod hogy imádom ezeket a régi ételeket, köszi:-))))

    VálaszTörlés