a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. június 27., hétfő

Dupla meggyes kevert süti...


Megint az egyensúly tészta, csak most nem szögletes tepsiben sütöttem, hanem kerek sütőformában és jó sok meggyel, valamint meggylekvárral meglocsolva.




25 dkg cukor
25 dkg puha vaj
5 tojássárgája, a fehérjék kemény habbá verve
25 dkg liszt
1 sütőpor
1dl rum

Cukor a vajjal habosra keverve, egyenként hozzá a tojások sárgája. Közben a lisztet összeszitáltam a sütőporral és felváltva a tojásfehérjékből felvert habbal a cukros keverékhez kevertem, legvégén a rummal is lazítottam. Sütőpapíros formába töltöttem a masszát, tetejét megszórtam rengeteg magozott meggyel és közepes tűznél, nagyon lassan, tűpróbáig sütöttem, majdnem háromnegyed óráig.
Kihűlés után porcukroztam, tálalásnál  /a meggydzsem főzésénél kimaradt/  félüvegnyi meggylekvárral locsoltam meg az adagokat. Nagyon finom volt.



Ez a kedves kis sárgavirágú növény most nyílik, azt hiszem margitvirágnak hívják, de nem biztos.
Szép napsütötte színfolt a kertben.



2 megjegyzés: