a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. június 4., szombat

Rebarbara most lekvárként


Ez nagyon finom!!!! Őrülten dícsérem a rebarbarát én is innentől kezdve, igazat adok  Szepykének, ugyanis én sem ismertem  ezt a növényt  közelebbről  /hallottam csak, hogy van ilyen/,  sem a belőle készíthető finomságokat, és főleg nem tudtam hogy ilyen nagyon finom !!!
Próbálok szerezni őszre egy tövet, elültetem aztán nőjön csak kedvére, én meg minden évben lekvárok garmadáját és egyéb édességeket fogok készíteni belőle.
Nagyon kellemes meglepetés lett.


Egy köteggel vettem, amiben 10 szál volt, pusztán kíváncsiságból, mert Szepyke annyira dícsérte a blogján, gondoltam nem halhatok meg úgy, hogy ki sem próbáltam soha.
Először persze utánanéztem, melyik végénél kell hozzáállni, Candy's blogján találtam meg többek között a lekvárkészítést, gondoltam elsőre ennél maradok. A többi finomságot majd később.

Meghámoztam, feldaraboltam, megmértem, így kicsivel több volt mint 40 dkg.
40 dkg cukor
1 citrom /vagy narancs/ reszelt héja és leve

Sütőben, tepsiben kell sütni a recept szerint, de lehet lábasban főzni is, kinek hogy esik kézre.



Egy tepsit sütőpapíroztam, majd beleszórtam a gyümölcsöt???, zöldséget??? , nem is tudom melyik, és rászórtam ugyanannyi cukrot, mert állítólag nagyon savanyú - lehet kevesebb cukorral is - tutira akartam menni és szóról szóra követtem Piszke receptjét, egy citromot jól megsikáltam és ráreszeltem a héját, és a kifacsart levét is ráöntöttem.
Begyújtottam a sütőt és beraktam sülni.


Fél óra elteltével kivettem, forrón folyósnak, túl hígnak tűnik, nem kell megijedni, ahogy hűl úgy sűrűsödik be, isteni illata volt, óvatosan átkevertem, kihúztam alóla a sütőpapírt, majd a nagyon alaposan kimosott, tiszta konyharuhára állított üvegbe / kompótos/ belemeregettem. Kiderült, hogy nem lesz tele, na ekkor kimostam két kisebb üveget, amiből az egyik tele lett, azt rögtön lecsavartam a tetejével és fejre állítottam 10 percre, a másik félig lett, na abba pedig kiskanalat állítottam és megkezdtem a nyalakodást, azon forrón-melegében.
Ekkor derült ki mennyire finom, megjegyzem már az illatából gondoltam, hogy nem lehet rossz, pikánsan édes, nem főtt szét teljesen, olyan dzsemmes lett, kiérződött a citromhéj illata, íze.

Innentől kezdve, egy pillanat alatt  nagy rebarbara rajongó lettem én is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése