a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. június 2., csütörtök

Egy hétköznapi ebéd...tejszínes zöldségleves és epres tiramisu...


Fülledt meleg idő van, biztosan ma is lesz vihar délután, ahogy az elmúlt napokban eddig mindig volt, semmi kedvem nem volt túl sokat a konyhában tevékenykedni, egész délelőtt betűz a nap. Valami gyors és könnyű ebédet kellett kitalálnom, hát ez lett belőle mára:


Tárkonyos, tejszínes zöldségleves, az itthon található maradék zöldségek felhasználásával, sajnos a zöldborsót elfelejtettem beletenni a mélyhűtőből, no majd legközelebb, és grízgaluska lett a betétje.




Epres tiramisu, az utóbbi pár napban már másodszor, egyrészt nagyon finom, másrészt még a télen vettem több doboz eperbefőttet, mert akkor is szeretem elkészíteni,  és a maradékot  sürgősen szerettem volna felhasználni, mivel most már itt a friss.
Babapiskótával is lehet, akkor kevés vaníliás tejbe mártogassuk.
Most frissen sütött piskótadarabokkal béleltem ki a tálat, a befőtt levével locsolgattam bőven, majd rászórtam a befőttszemeket, és erre jött a krém:
4 tojássárga/ vagy 4 ek. méz a tojás helyett
3 ek. cukor
vaníliás cukor vagy aroma
0,5 l habtejszín felverve habbá
25 dkg mascarpone
/ha nincs tejszínünk akkor még a mascarponéhoz keverjünk: 1-2 ek. 20%-os tejfölt/

Mindezt jól kikevertem, rákanalaztam az epres piskótára, meghintettem bőven kakaóporral.
Nagyon finom lett.

/A tojásfehérjehabot most nem kevertem hozzá, hanem lefagyasztottam pavlovának... majd./


Ez pedig az étkezősarok, ahol a fentieket megettük.

7 megjegyzés:

  1. :)) Akkor én tettem bele a mi levesünkbe a cukorborsót, ami a tiétekből kimaradt! :)) Nálunk borsóleves volt, hajában pirosra pirított újkrumpli sült hallal és koviubival.
    Ilyenkor annyira finom és zsenge minden. Na ezt az epre tiramisut minden nap megenném... :)

    Ez itt az én birodalmam. :)

    VálaszTörlés
  2. Ezekszerint igen,mármint a borsót.
    Nálunk holnap lesz sült keszeg.
    Most jött meg a férjem Pestről, megkértem menjen ki piacra, hozta ő is a zsenge dolgokat,gyümölcsöket, érdekes itt lent nem nagyon lehet ilyesmit venni, vannak zöldségesek 2 darab a városban,Pestről a nagybaniról hozzák az árut, mert ugye Tata közel van, de piacról nem tudok, ahová termelők hordanák a terményeiket, csak a nagy bevásárlóközpontok, az meg kell a fenének.
    Itt akinek kertes háza van azt eszi amit megtermel magának, slussz nincs tovább.
    Bár lehet még nem fedeztem fel mindent, még érdeklődöm majd:-)))))
    Úgy szeretném ha lenne itt is bolhapiac, meg termelői, olyan igazi:-)))))De nincs:-(((((

    VálaszTörlés
  3. A konyhád nagyon helyes, kellemes, barátságos, meleg, elhiszem hogy szívesen vagy benne,már láttam képeket róla, a bolyongásaimon a blogodon.
    Nekem még nincs rendes konyhám, most van alakulóban, azért csak az étkezősarkot mutatom, bár még az sem teljesen végleges, a mikro például nem az asztalon lesz, de egyelőre nem tudom máshova tenni, még nincsenek pultok, ahová az összes gépem kiteszem, mert utálom, hogy mindig mindent elő kell venni, ha használni akarom, néha azért nem állok neki valaminek, mert elő kellene bányászni egy csomó mindent hozzá és nincs kedvem, majd ha minden kéznél lesz, na az lesz isteni. Remélem őszre már szép konyhám lesz:-)

    VálaszTörlés
  4. Tökéletes ebéd! A tiramisuhoz tetszik, hogy frissen sütött piskótát használtál, én is szeretem. Az étkezősarkod meghitt, aranyos, főleg a cica faliújság. Kíváncsian várom, majd a kész konyhai fotókat!!! :))

    VálaszTörlés
  5. Barbikám azt én is, de nagyon:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Igen, én is hallottam már olyan városokról, ahol nincs is piac. És az nagyon nem jó. Lehet hogy csak meg kéne szervezni, el kéne valakinek indítania a kezdeményezést? :)
    Én vonzom őket... :)) Tavaly elmentünk arra felétek egy kis panzióba, egy faluba. Hát második nap reggel mire kelek? Hogy pont az ablakunkkal szembeni hatalmas füves placcon egy bazi nagy piac lett reggelre. De még állatvásár is volt, meg minden. :)) Naná hogy első utam oda vezetett! De érdekes módon zöldségféle csak olyan nagybanis volt. A kiskertekben termetteket egyáltalán nem hozták ki az árusok.

    Hú, irigyellek, olyan jó konyhát tervezni, álmodni. Én is nagyon szerettem anno. A konyhabútoromat teljes mértékben én terveztem, a sógorom meg gyönyörűen kivitelezte. És a mai napig imádom, minden jól kézre áll benne. De előtte 2 évig ne tudd meg hogy nézett ki... Még konyhapultom sem volt. De mindennek megvan az előnye, mert ha egy darabig élsz egy lakásban, és nem egyből újítod fel, akkor a lakás megmutatja, minek hol van az igazi jó helye. Ha egyből felújítottunk volna, nem sikerült volna ilyen jól a konyhám.
    És én is nagyon kíváncsi leszek a tiédre, ha elkészül! :)

    VálaszTörlés
  7. Ma tudtam meg, hogy Tatabányán hol a piac, végre felderíthetem a kínálatot remélem:-)))
    A házat már 1-2 éve felújítattuk, korszerűsítettük, de a konyhát kihagytuk mondván majd ha itt leszünk egészen, úgyhogy egy régi-módi kredenc van benne meg asztal, meg mosogató és tűzhely, szóval semmivel sehol nem férek, a spájz is szekrényként, ill. rakodótérként üzemel részben, tiszta őrület, enni csak úgy tudtunk, ha jó idő volt akkor a teraszon viszonylag kényelmesen, rossz időben az öledből a nappaliban. Végre van az étkezősarok, legalább rossz időben is le tudunk ülni végre. Na remélem a kálváriám hamarosan megoldódik, semmi extrát nem akarok, mivel ez egy régi ház, régies stílusú krémszínű /ez még nem végleges/,és vastag masszív konyhapulttal, bútort szeretnék, szigorúan a praktikumot figyelembe véve:-))))
    Gondolhatod otthagytam Pesten egy komplett beépített kényelmes konyhát, ezután itt a primitív körülmények között úgy érzem néha magam, mintha két évszázadot visszarepültem volna az időben, ami egy-két hétvégére romantikusan hatott olykor, de állandóra már nem annyira. Még jó, hogy nem vájlingban /nem is tudom így kell-e írni/kell mosogatnom, még csak az kéne az idillhez:-))))))

    VálaszTörlés