a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. június 25., szombat

Sárgabarackos piskóta




Édesapám Szt.Iván napján lett 83 éves, az ő szülinapjára sütöttem az ünnepi ebéd utánra ezt a kis sütit, mivel már nagyon idős, de azért elég édesszájú, csak ilyen könnyű süteményeket szeret enni.
Egész hétvégén ezeket a gyümölcsös süteményeket fogom készíteni a kedvéért, csak mindig más gyümölccsel. Szerencse, hogy már lehet válogatni.




Egyensúlytészta, pont mint a "meggyes süti délutánra" bejegyzésemnél:

25 dkg cukor
25 dkg puha vaj
5 tojás szétválasztva, a fehérje kemény habbá verve
25 liszt
1 sütőpor
1dl rum
1/2 kg szép érett sárgabarack felezve,  vagy befőtt a levétől lecsepegtetve

A cukrot a vajjal fehéredésig kevertem, ment hozzá a tojások sárgája egyenként, jó alaposan kikeverve, majd a sütőporral összeszitált liszt és a tojásfehérjehab felváltva, végül a rum.
Sütőpapírossal kibélelt tepsibe öntöttem a masszát, szépen kiraktam a tetejét a fél sárgabarackokkal, és előmelegített sütőben lassan megsütöttem tűpróbáig, amikor már szép aranybarna a teteje.
Hagytam kicsit hűlni, leválasztottam az aljáról a sűtőpapírt, porcukroztam és felkockáztam.
Természetesen ízlett mindenkinek.
Holnap megint meggyel sütöm meg.
Megunhatatlan.





2 megjegyzés:

  1. Nagyon boldog születésnapot édesapádnak!!!!! Irigyellek, hogy még van neked!
    A süteményt mentem, mert nagyon könnyűnek és finomnak látszik, most valahogy a light-osabb sütiket kívánom. :)

    VálaszTörlés
  2. Barbikám, nagyon köszönjük a jókívánságot, kedves vagy, igen ő még van hálistennek, Anyukám sajnos már 6 éve nincs velünk, nagyon nagy csapás, azt hiszem soha nem heverem ki.
    Én meg ma sütöm meg a lusta rétest meggyel, de lehet, hogy még egy meggyes piskótát is, mi is ezeket a könnyűeket kívánjuk, de nyáron ilyeneket kell enni-sütni szerintem, majd télen jönnek a krémesebb-nehezebb dolgok:-))))

    VálaszTörlés