a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 3., szerda

Kolbászos újkrumplileves tejfölösen




Szeretem ezeket az egyszerű, jóízű leveseket, tányérszám tudom enni reggeltől estig.
Olyan isteni finom kolbászt sikerült vennem, csípős, nagyon finom a fűszerezése, csak úgy magában is jó enni kenyérrel, paprikával, paradicsommal is, de a levesnek is valami mennyei ízesítést adott.





1/2 kg újkrumpli, kockázva
2 db sárgarépa, karikázva
2 db fehérrépa, karikázva
1 kis darab zeller, kockázva
1 hagyma, kockázva
kb 20 cm kolbász karikázva
1 cs. petrezselyem, apróra vágva
tejföl
kevés olaj, pici liszt
1 tojás és annyi liszt amennyit felvesz, és egy csipet só a levesbetéthez

A tisztított, kis darabokra vágott zöldséget kevés olajon odatettem dinsztelni, mikor már szép sárga lett a zsiradék ment hozzá a hagyma és a kolbász karikák. A kolbász adta meg a leves színét, kicsit összepirítottam az egészet, meghintettem kevés liszttel és feleresztettem annyi vízzel amennyi levest szerettem volna, ezek után hozzátettem a krumplit is, sóztam és puhára főztem.
Közben egy tojásból és lisztből galuska sűrűségű tésztát kavartam és a legvégén egy kiskanállal beleszaggattam.
Nagyon finom, jó magyaros ízű krumplileves lett a végeredmény.







7 megjegyzés:

  1. Ezt a levest én is szerettem volna. Tejföllel, kolbásszal...Hm, de finom. :))))

    VálaszTörlés
  2. Petra, igen mi is szeretjük, nagyon finom:-)

    VálaszTörlés
  3. Tegnap előtt majdnem detto ilyen levest főztem!!! :)) Csak tejföl nélkül és zöldbab is került bele.

    VálaszTörlés
  4. Duende, úgyis nagyon jó, bármilyen zöldséggel ami van, volt hogy egy doboz kukoricát is beledöntöttem, ha nagyon sok a zöldség akkor nem rakok bele galuskát, ha hígabb akkor igen, az a jó benne, hogy mindenhogyan finom, kiadós:-)

    VálaszTörlés
  5. Így van, bármivel isteni! :) (Nagyon szeretem a gerslit, én azt főztem most bele.)

    VálaszTörlés
  6. Kati, finom is :-)))

    Duende, milyen jó ötlet a gersli, én is imádom, és ezekbe a nyárias levesekbe is lehet tenni persze, nem jutott az eszembe, pedig mindig van itthon:-))))

    VálaszTörlés