a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 5., péntek

Idén az utolsó befőzésem


Már semmit nem akartam eltenni.
És akkor közbejött ez a vadszilvafa gyümölcse.
Körülbelül 3 éve vettük észre, hogy valami fácska növöget a kerti vízcsap mellett, valószínű madár ejthette el a magot amiből kinőtt.
A férjem 3 éve akarja kivágni, de a kérésemre mindig megkegyelmez a fának, de hozzáteszi no majd jövőre.
Tavaly megjelentek az első gyümölcsök, először sárga kis gömbök, majd narancssárga lett, végül pedig sötétlila, ahogy beérett. Nagyon finom ízű, de nem magvaváló fajta.
Tavaly az egész termést megettük úgy ahogy volt.
Idén a tavalyi mennyiség duplája termett. Gondoltam valamit kellene kezdeni ennyivel, csak megenni túl sok.
Nos tegnap nekiálltam és befőztem lekvárnak egy adagot.




Igy néz ki félig éretten a fán ....


...és teljesen éretten a befőzés előtt, három ilyen tálcányi adagból lett a lekvár.


Tisztítás, szárazás után magostól-héjastól nagylángon kb.  félóráig főztem...


...ezalatt lejött a héj és ki a mag...


...tésztaszűrőn átpaszíroztam, meglepően gyorsan ment és könnyű volt, ezek után belekevertem a cukrot, jól eldolgoztam benne, majd visszatettem a tűzre és felforraltam, addig főztem, amíg elfőtte a habját és éreztem, hogy sűrűsödik, a gyengén rotyogó gyümölcsmasszához kevertem a zselésítőt, újra felforraltam és 5 percig főztem. 
Tiszta üvegekbe mertem a forró lekvárt, lezártam és fejre állítottam 10 percre.


Egy nagy üveg és négy kicsi lett belőle, gyönyörű a színe ami itt nem látszik, mert borús volt az idő és direkt nem túl édesre készítettem, szóval finom pikáns szilvaízű. Sütikhez, palacsintához, tejberizshez, sok mindenhez isteni lesz majd a télen.
A fát pedig továbbra is próbálom megmenteni.


5 megjegyzés:

  1. A nyaralókban van a sárga szemű fajta, de lehetetlen kimagozni. De jó ötletet adtál. :)))

    VálaszTörlés
  2. Látod meghálálta a kegyelmet a kis fácskátok! Kár lett volna kivágni, milyen jó lesz a lekvárja télen!

    VálaszTörlés
  3. Petra, igen, egyáltalán nem lehet kimagozni, maggal együtt kell megfőzni, de könnyű utána a paszírozás és gyors:-))))

    Éva,:-)

    VálaszTörlés
  4. Mi annak idején, otthon, kompótnak tettük el, így is biztos finom :)

    VálaszTörlés
  5. Márti, jövőre, ha megmarad a fa,kipróbálom a kompótot is, nagyon ízletes, aromás kis szilva ez:-)))))

    VálaszTörlés