a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 12., péntek

Fordított barackos süti


természetesen nem csak sárgabarackkal vagy őszivel lehet készíteni, hanem almával, meggyel, cseresznyével, szilvával, körtével. Aminek éppen a szezonja van.
Gyors és finom.



Az adott gyümölccsel - jelen esetben sárgabarackkal - kiraktam egy sütőtálat, amit előtte bőven kivajaztam.
Alaposan megszórtam sok-sok őrölt fahéjjal és 1-2 dl nádcukorral, ami majd rákaramellizálódik.
Sőt ettől sokkal több cukrot is elbír, ez már sütés után derült ki számomra.
Mivel elég nagy a sütőedényem kellett bele kb. 2 kg barack.








Összekevertem a tészta hozzávalóit:

2 db tojás
3,5 dl cukor
2,5 dl olaj
1 nagy doboz natúr joghurt, azaz 3,5 dl / de lehet olyan ízű is amilyen gyümivel sütjük a sütit/
4,5 dl rétesliszt
1 sütőpor
1 citrom héja reszelve

A tojásokat habosra kevertem a cukorral, majd az olajat és a joghurtot adtam hozzá, végül a többit és simára kevertem.
Nokedli sűrűségű, sűrűn folyós tésztát kapunk, nem kell megijedni.
Ráöntöttem a gyümölcsre, viszonylag egyenletesen és ment az előmelegített sütőbe, min.30 percre, de egészen addig míg szépen megsült, ez jól látható lesz.
Hagytam kissé hűlni, majd kiborítottam egy nagy tálra és bőven porcukroztam.
Langyosan a legfinomabb, olyan finom illatos lett, hogy egyből nekiestünk, mivel eléggé szottyos, ragacsos a gyümölcstől és a cukortól, kanállal célszerű adagolni, és mire a fényképezéssel észbekaptam, ennyi lett látható csak itt alul.
Viszont az összes idénygyümölccsel meg fogom sütni, ahogy jönnek/érnek szépen sorban, mert semmi faxni vele, gyorsan összedobható, kb.15 perc+ sütés,  nem igényel semmi bonyolult konyhatechnikát, és finom.
Váratlan vendég érkezésénél is bedobható.




10 megjegyzés:

  1. Biztosan nagyon finom, őszibarackkal ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, ennék belőle egy szelettel (vagy többel). :)

    VálaszTörlés
  3. Anikó, ez megint egy baromi jó recept!!!

    VálaszTörlés
  4. Lédús gyümölccsel, hmm isteni lehet. Naná, hogy szilvával fogom kipróbálni. :)))

    VálaszTörlés
  5. Guszta kis sütemény, viszem a receptet :)

    VálaszTörlés
  6. Lányok, érdemes akár hétköznap is, mivel gyors és finom, nagyon örülök, hogy ennyiőtöknek tetszik:-)))))))

    VálaszTörlés
  7. az ilyen gyors sütiket én is szeretem!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Anikó! Meghívlak egy bakancslista játékra. A részleteit a blogomon olvashatod.

    VálaszTörlés
  9. Mónika :-)))

    PO, köszönöm a meghívást, megyek a blogodra:-))))

    VálaszTörlés