a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2020. január 21., kedd

Káposztaleves csak úgy hányavetin....




Összedobtam egy olyan, de olyan káposztát, inkább káposztalevest, hogy hét nyelven beszél.
Eszméletlenül finom, csípős, füstös ízű... egyszóval mennyei.
Őrület, hogy mindig mennyi káposztát eszem, azért mert annyira szeretem.

Hozzávalók:
kb. 2 l füstölt csülöklé, benne sovány csülökhús darabok
kb. 30 dkg sertéscomb, kockázva
20 dkg savanyú káposzta
30 dkg fejes káposzta, csíkozva majd kockázva
2 db közepes vöröshagyma, kockázva
6-8 gerezd fokhagyma
1 db hegyes erős paprika
1 ek. paprikakrém
2 maréknyi árpagyöngy

Fűszerek: babérlevél, szemes és őrölt bors, borsikafű, őrölt kömény
só nem, mert elég sós volt a füstöltlé
Még szombaton puhára főztem egy csodaszép, sovány, békebeli füstölt csülköt, majd a levében hagytam kihűlni. Másnap a nemszeretem részeket leválasztottam - a kövér részeket és a bőrt - ezeket kidobtam, a meghagyott sovány részeket daraboltam, vasárnap reggel isteni reggeli volt, friss puha kenyérrel, mustárral, tormával... a többit visszatettem a lébe, majd két nagy tejfölös vödröt színültig töltöttem hússal és lével, mentek a fagyasztóba későbbi káposzta vagy babos ételek ízesítéséhez.
A maradékot, ami kb. 2 liternyi volt felforraltam, hozzáadtam az összes többit, a hagymákat, húst, a káposztákat mind a kétfélét, a fűszereket és még annyi vizet, hogy inkább leveses legyen, rászórtam az árpagyöngyöt is, majd újbóli felforralás után kislángon gyöngyöztettem 1,5 órán át.
Elzárva pihentettem egy kicsit, végül 2 tányérral bedobtam.
Még csak nem is tejfölöztem meg, holott természetesen harmonizál vele.
Eszméletlenül finom lett... pedig nem töltött, nem székely, nem a klasszikus lucskos... bár inkább erre hasonlít a legjobban.
Ez egy sima káposztaleves, ami nagyon jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése