a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 7., vasárnap

Tepertős pogácsa





A recept természetesen Limarától van.
De az alapreceptje szerint van a tésztája. 
Nem a burgonyás-tepertőse szerint, azt majd később kipróbálom, abban van egy-két módosítás az alaphoz képest.


Tepertős pogácsa az alaptészta:
1 dl olaj
1 dl tej
2 dl tejföl
1 ek.só
60 dkg liszt
kb.30 dkg főtt, áttört krumpli
1 tk.cukor
2 tasak porélesztő /3-4 dkg friss/

25 dkg, azaz 1 doboz töpörtyűkrém /de lehet két dobozzal is rákenni, annál finomabb, dúsabb lesz/
libatepertőkrémmel is !!!





Ezeket a fenti sorrendben a kenyérsütőgépbe bepakoltam, és a kelt programon bedagasztattam, és kelesztettem. Amikor letelt az ideje, lisztezett deszkán kinyújtottam, a fél adag tepertőkrémet egyenletesen rákentem és hajtogattam. Először az alsó felét középig, majd rá a felső felét, ezután a baloldali részt középig, majd a jobboldalit rá. Letakartam egy konyharuhával és fél órát pihentettem.
Amikor az is letelt, megint kinyújtottam, rákentem a tepertő másik részét és újból hajtogattam a fentebb leírtak szerint. Újabb fél óra pihenés.
Begyújtottam a sütőt, odakészítettem a tepsiket, egy tojást kikevertem a lekenéshez.
A tésztát, ami eddigre nagyon lágy, foszlós lett, óvatosan megint kinyújtottam,  késfokkal berácsoztam, és kiszaggattam. Tepsire raktam a pogácsákat és még 20 percig pihentek. Lekentem mindegyik tetejét  a tojással és betettem tepsinként a sütőbe. Kb.20 perc alatt sült pirosra.
Finom puha, foszlós, tepertős pogácsák lettek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése