a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. április 23., péntek

Karalábéleves és Medvehagymás tojásos nokedli



Karalábéleves tejszínesen, vajas galuskával

A mai ebéd a medvehagyma bűvöletében készült, mivel nálam kitört a medvehagymaőrület. Amibe csak lehet beleteszem, kipróbálom.
Imádom vajas kenyérre, libazsíros kenyérre szórva, rántottára, körözöttbe keverve.
Amihez csak illik az íze. Például a karalábéleveshez is. 
De csak én eszem a szezonjában nyersen a leveleket szinte ipari mennyiségben, és persze rakok is el a későbbiekre pár üveggel, felaprítva, sóval és olajjal keverve, hogy az ételekbe tudjam tenni.
Az ételekbe persze titokban kell belecsempésszem, mert a család többi tagjának nem ízlik, fogalmam nincs miért nem, de ha nem tudják, hogy van benne akkor észre sem veszik.
Hát így próbálom egészségesen etetni őket.

3-4 db zsenge karalábé
egy marék, aprított medvehagyma
só, bors
vaj, liszt a rántáshoz
2 dl tejszín
Galuskához: 2 tojás, liszt, 2 tk. puha vaj
1 csokor újhagymazöld apróra vágva


A felkockázott karalábét, a maréknyi medvehagymát, odateszem bő 1,5 liternyi vízben főni. Közben már kislábosban olvasztom a 2 dekányi vajat és rádobom az 1 ek. lisztet, mert a karalábénak elég 1-2 perc fővés és máris berántom.
Öntök hozzá kb. 2 dl tejszínt.
Míg összeforralom, addig elkészítem a levesbetétet, a két tojást enyhén felverem, sózom, hozzákeverem a puha vajat, az apróra vágott újhagyma zöldjét és annyi lisztet, amivel lágy galuskatésztát kapok. A forrásban lévő levesbe mokkáskanállal beleszaggatom. Még egyet forralok rajta és kész.
Kellemes, tavasziasan zöld, könnyű kis leves.

Medvehagymás tojásos nokedli
Második fogásnak kitűnően sikerült ez a variáció is. Ragyogóan passzolnak egymáshoz.

Nokedli tészta:
3-4 tojás

liszt amennyit felvesz
pici víz

5 tojás felverve

1-2 ek. tejföl /ez néha elmarad, mert elfelejtem/
maréknyi apróra vágott friss medvehagyma
1-2 ek. zsír

A kifőzött nokedlit forró zsírra dobtam, ráöntöttem a felvert tojást, átforgattam és rögtön szórtam hozzá a maréknyi medvehagymát, amivel szintén átkevertem és kész is.
Úgy szeretem, ha lágy marad a tojás, nem pedig száradt, sült. 
Valami isteni finom lett.


3 megjegyzés:

  1. Próbáld ki a medvehagymás juhtúróval töltött csirkecombot is, perfekt! (felső comb csontozva)
    Szezon van, mi is mindenbe, amibe csak lehet...:)

    VálaszTörlés
  2. Nem jutott eszedbe, hogy a galuskatésztába tedd a medvehagymát?
    Én gombaport szoktam keverni bele, teljesen megvadítja.

    VálaszTörlés
  3. Most, hogy mondod...de nem jutott akkor az eszembe, jó ötlet a gombapor is és kipróbálom a juhtúrós csirkecombokat is. Köszi az ötleteket:-))))

    VálaszTörlés