a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. április 12., hétfő

Tejszínkrém torta.... kétféle ízben....





Tejszíntorta
kétféle ízesítéssel

Még húsvét előtt nézegettem gasztroblogokat, találtam az egyiken ezt az isteni tortareceptet.
Csak az a bökkenő, hogy már nem tudom melyiken, pedig azóta is keresem, mert ide linkelném, kié volt az eredeti recept, szóval elnézést, nem akarom magamnak tulajdonítani az érdemet.
Ha véletlenül megtalálom, azonnal ide írom.
Tehát jöjjön az eredeti recept:

Grillázsos

1 tortalap, háromba szeletelve, készen / vagy a szokásos módon piskóta sütve/
3 dl habtejszín
1db 25 dkg mascarpone
10 dkg porcukor

20 dkg kristálycukor
1 ek.citromlé
10 dkg durvára tört mandula, vagy mogyoró, vagy dió, tetszés szerint
kevés vaj

Először a grillázst készítettem el.
A cukrot megolvasztottam folyósra és hagytam, hogy szép karamell színű legyen, a citromlével együtt, majd hozzákevertem a durvára tört mogyorót, mert nekem az volt itthon.
Közben megvajaztam egy zománcos kis tepsit és a masszát belecsorgattam. Addig forgattam míg szép egyenletesen elterült benne. Hagytam kihűlni. A vaj miatt később, könnyű volt kiszedni.
Nagyobb darabokra tördeltem, majd késes robotban felaprítottam. Nem nagyon apróra, de nem is nagyon durvára. Úgy a kettő között, morzsásra.

Elkészítettem a krémet.
A tejszínt kemény habbá vertem a porcukorral, majd hozzákevertem a mascarponét. Ezzel már csak addig kevertem, míg egynemű lett.
Tálra raktam az első tortalapot, a krém harmadával megkentem, majd megszórtam a grillázsmorzsa harmadával, és így tovább. Minden lapot. A tetejét mikor megkentem az utolsó harmaddal / és az oldalát is / szintén megszórtam a grillázsmorzsa utolsó harmadával. Valami isteni finom, a selymes krém a kissé ropogós grillázzsal.
Ha kimaradna a krémből, lehet pohárba is tölteni.
Így is lehet szervírozni.

Kókuszos

Minden hozzávaló ugyanaz, mint fent, plusz 20 dkg kókuszreszelék, és kakaós piskótával, mert a fehér kókuszkrém istenien mutat rajta.
A grillázs helyett, a krémbe kókuszreszeléket kevertem és a torta megkenése után a tetejét is meg lehet szórni  kevés kókusszal. /Én most ezt is grillázzsal szórtam/

Nyáron, amikor jönnek a gyümölcsök, azokkal is kipróbálom majd. Pl. az eperrel, málnával, szederrel, darabolt barackkal. Szerintem azokkal is nagyon finom lesz.
Mindenkinek ajánlom, egyszerű, gyors, könnyű.
Vendégségre, vagy csak úgy magunknak.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése