a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. április 29., csütörtök

Kelkáposztaleves




Szemlesütve teszem fel ezt az ételt a blogra.
A kelkáposzta nagyon megosztó. Rengetegen utálják.
Én viszont imádom, az új sötétzöld kelkáposztát különösen, ez pedig az.
Ritkán csinálom meg főzeléknek, inkább így levesesen szeretjük.
Télen, az öreg kelből is inkább sűrű levest főzök, füstölt hússal, vagy rakott kelt készítek, darálthússal, sok tejföllel és reszelt sajttal.


1 fej sötétzöld, zsenge, új kelkáposzta
2 db közepes burgonya, kockázva
3-4 gerezd fokhagyma
só, bors, köménymag
1 szál Hentes krinolin kockázva /CBA-ban lehet kapni, olyan az íze, mint régen, a gyerekkoromban a krinolinnak, hús van benne, nem szója, és jól van fűszerezve /, 
de szoktam virslit is belekarikázni, télen meg füstölt húst.
olaj, liszt, pirospaprika a rántáshoz

A kelkáposztát több vízben átmosom, pici torzsáját kivágom, a leveleit kétújjnyi laskára metélem, és kb.3 literes leveses fazékba teszem. Ráaprítok 3 gerezd fokhagymát, a felkockázott burgonyát, sózom, borsozom, köménymagot szórok rá, minimum 2 tk-nyit, és felöntöm annyi vízzel amennyi levest szeretnék. Mondjuk kb. 2 litert.
Puhára főzöm, ami az új kel esetében fél óra elteltével meg is van. 
Nem szeretem túlságosan szétfőzni a zöldségeket, maradhat kicsit roppanós.
Ekkor a negyedik apróra vágott fokhagymával, vékony rántást készítek, a leveslével felengedem, és hozzákeverem. Most teszem hozzá a felkockázott krinolint, aminek a bőrét természetesen lehúztam és kidobtam. 
Jól összeforralom, ezalatt a krinolin is megfő, és kész. 
Tálalás előtt még 10 percig lefedve pihentetem.
Finom nagyon.



2 megjegyzés:

  1. Emeld fel tekintetedet, mert baromi jó ez a kaja, amit leírtál!:)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm. 100 éve így készítem a családnak.Nagyon szeretjük. Majdnem az összes főzeléket levesesnek készítem, tehát nem sűrűnek.Pl.a zöldbabfőzeléket is levesesen csinálom, de nem úgy, mint amikor zöldbablevest főzök, amibe ugye zöldség is megy, meg csipetke. Valahogy így jobban szeretem és így szoktattam meg a családomat.A spenótlevest is hasonlóan csinálom,az is fenn van.

    VálaszTörlés