a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. április 21., szerda

Spárga és Karfiol....tejszínes besamel mártásban






Kimentem a piacra és megvadultam a sok friss zöldség látványától. Összevásároltam amit csak láttam. Reggelire, vacsorára friss juhsajtot, zöldhagymával, rengeteg retekkel.
Az ebédekhez karfiolt, karalábét, spenótot, spárgát, aminek most indul a szezonja és minden elképzelhető módon szeretjük.
A karfiolt utálják a gyerekeim, így azt csak kettőnknek csinálom a férjemmel.
Ezért lett kétféle egytál étel, ugyanúgy elkészítve.

Spárga
1 cs. fehér spárga /a zöld is jó, mindegy melyiket veszi az ember, egy árban van, bár a zöldet csak mosni kell, a fehéret viszont hámozni is. Rejtély, hogy miért fehéret vettem most, ugyanis mindkettőt nagyon szeretem, pillanatnyi ötlettől vezérelve./
2 db nagy krumpli
2 gerezd fokhagyma
2 dl zsíros tejszín
10 dkg vaj, liszt, kb.2-3 dl tej
só, bors
10 dkg Anikó sajt
10 dkg Trappista sajt
10 dkg füstölt Karaván sajt
csipet só és csipet cukor a főzővízbe

A két krumplit hajszálvékonyan legyalultam, hagytam kicsit ázni, így a keményítő kiázik belőle, majd egy kisméretű tepsi alján elterítettem, sóztam.
A két gerezd fokhagymát átnyomtam és a krumli tetején egyenletesen szétszórtam. Meglocsoltam a tejszínnel.
Közben enyhén sós és cukros vizet forraltam és a tisztított spárgasípokat 2 percre beledobtam, párolódni. Főzőlevét fölfogva másnap kitűnő levesalap lehet.
Leszűrve elterítettem a tejszínes fokhagymás krumplin.
Ezután megcsináltam a besamelt, a szokásos módon, vajas lisztes rántást, felengedve tejjel, direkt sűrűbbre kevertem, sóztam, borsoztam. Majd rásimítottam a spárgára.
Tetejére rengeteg reszelt sajtot hintettem, mert nagyon sajtosan szeretjük.
Nem véletlenül, nem írtam a szerecsendiót, tudom, hogy eredetileg a besamelbe reszelnek keveset, én nem használom, valamiért nem szeretem sem az ízét, sem az illatát.
Sütőben addig sütöttem, amíg a sajt piros, ropogósra sült a tetején.
Ennyi idő alatt a krumpliszeletek is megpuhulnak és átveszik a fokhagyma isteni aromáját. Tálalásnál mindenki tányérjára 1 szál friss, zsenge újhagymát karikáztam.

Karfiol
1 fej karfiol, rózsáira szedve, szintén előpárolva sós vízben. Főzőlevét felfogva másnap levesalapként tökéletes.
A többi teljesen megegyezik hozzávalókban és adagokban a spárgáéval, és mindent ugyanúgy csináltam is.
A férjem, miután jóllakott, közölte, hogy ez méltó vacsora volt egy gasztrobloggerhez.
Még ennyi év /sok/ házasság után is jólesik a dicséret. Hmmm...

Még teljesen béna vagyok a képszerkesztésben, remélem később feljavulok.
Tehát az első kép a karfiol és a második kép a spárga, hogy minden olvasómnak világos legyen.
Köszönöm elnéző türelmüket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése