a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 27., csütörtök

Epres,túrós palacsinta




Minden palacsintát imádok, mindegy mivel van töltve.
Főleg az édeseket, krémeseket.


1/2 kg liszt
4 tojás
1 mk. só
1 ek. cukor
1-4 dl tej
1 ü. ásványvízből amennyi szükséges

Összes hozzávalót simára kevertem és az ásványvízzel fokozatosan higitottam. Tejföl sűrűségű kell legyen, tehát sűrűn folyós. Piacon kapható paraszt-tejfölre gondolok. Állni hagytam 1 órát, hogy a lisztszemek jól megduzzadjanak. 
Néha szoktam úgy is bekeverni, hogy élesztőt teszek hozzá. Azzal is jó lesz a tészta nagyon. 
Közvetlenül sütés előtt kb. 1 dl olajat keverek hozzá, így csak az elsőnél kell olajozni a sütőt, a többi magától megy.
Szépen sorban kisütöttem a palacsintákat. 20 db. lett.

Töltelék:
1/2 kg túró
1 kis pohár tejföl, 20%-os
pici só
1 citrom reszelt héja
1 ek. vaníliás cukor /saját készítésű/
2 ek. porcukor
1 tojássárgája
15 dkg eper, kockára aprítva

Az eper kivételével jó krémesre kikevertem a hozzávalókat, majd minden palacsintát megkentem bőven, szórtam a töltelékre eperkockákat és feltekertem. Egy nagy tálon egymás mellé sorakoztatva, meghintettem porcukorral.

Szoktuk még tölteni házi barackdzsemmel /minden nyáron, az iszonyú melegben főzöm, 15-20 üveggel/, az igazi kemény, sűrű szilvalekvárral /a piacon veszem, isteni finom, 3-4 nagy üveggel kell egy évre nekünk/, cukros mákkal vagy dióval, cukros kakaóval, nutellával, meggylekvárral, narancslekvárral.
Szereti a családom a palacsintát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése