a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. május 5., szerda

Nyírségi krumpligombócleves



A mai ebéd a gombócok jegyében telt.
Egyrészt, megcsináltam ezt a levest, amit a Vacsoracsatában láttam, Szakál Miki főzte. Nem bántam meg. Nagyon finom, gyors, egyszerű, jóízű.
Másodiknak túrógombócot csináltam, leírása a receptek címszó alatt megtalálható a blog főoldalán jobbra lent, abc sorrendben.

10 dkg füstölt szalonna, kockára vágva
0,5 kg burgonya, szintén felkockázva
1 szál csípős Gyulai kolbász, karikázva
1 db vörihagyma aprítva, kisebb része a gombóchoz, nagyobb része a leveshez
1 tojás
olaj, liszt, pirospaprika, só,
1 cs. petrezselyem, aprítva

A szalonnát kisütöttem, a pörcöket félretettem.
A burgonyát bő, sós vízben puhára főztem. Amikor kész, leszűrtem, a levét félretettem. 
A burgonyát azon melegében áttörtem, hagytam hűlni.
Mikor már langyos, hozzáütöttem a tojást, az apróra vágott vöröshagyma kisebbik részét, a petrezselyemzöldet, sóztam, borsoztam és annyi lisztet hozzáadtam, amennyit felvett, ez 1-2 evőkanálnyi vol, majd összegyúrtam.
A szalonna kisült zsírjára rádobtam a vöröshagyma többi részét, meg a kolbászkarikákat is, kicsit összedinszteltem, összesütöttem, majd megszórtam kevés pirospaprikával és ráöntöttem a burgonya főzővizét és még vizet, hogy a kellő mennyiség meglegyen. Felforraltam, és a tésztából helyes kis gombócokat formázva belefőztem a levesbe, 10 percig főztem még.
Tálaláskor a szalonnapörcöket is rászórtam és tejfölt is kínáltam mellé.
Szeretem ezeket az egyszerű paraszti ételeket.
Pazar lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése