a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. május 20., hétfő

Csirkepaprikás tojásos nokedlivel...


Csirkepaprikás  tojásos nokedlivel  kovászos uborkával... 
A tegnapi rántani valókból vettem el 2 db felsőcombot, meg 2 db szárnynak a vékonyabb felét /a bucisabb másik fél tegnap ki lett rántva/, így ezekből készült ma a paprikás, felturbóztam még kb 20 dkg csiperkegombával... nagyon finom lett.
Cicukáim nem véletlenül vártak pár leeső darabkára... na meg Falat is a lábam mellett, naná.
Hozzávalók: 
2 db csirke felsőcomb
Saját fortély: /a combokat mindig bevágom a csont melletti mindkét oldalon, az alsónál is, meg a felsőnél is, akár kirántom, akár sütöm, akár pörköltnek/paprikásnak sütöm-főzöm, hamarabb megpuhul és tuti nem marad véres/
2 db csirkeszárny vékonyabb fele /az ehetetlen legvégét is mindig belefőzöm levesbe vagy pörköltbe, majd utána megkapja Falatka, persze lemosva a fűszerek miatt/
1 nagy vöröshagyma, apróra kockázva
4 gerezd fokhagyma szintén
1 db hegyes erős paprika szintén
1 ek. darált paprikakrém
só, bors, 2 kanál olaj, pirospaprika
20 dkg szeletelt csiperkegomba
1 kanál liszt a hintéshez
2 kanál zsíros tejföl
Megdinszteltem a hagymákat, paprikát az olajon, meghintettem pirospaprikával és ment hozzá az összes többi, felengedtem annyi vízzel ami épp ellepte és félóra alatt puhára főztem. Ekkor meghintettem 1 kanál liszttel, szép lassan simára kevertem, majd hozzáadtam a 2 kanálnyi tejfölt is, azzal is simára kevertem és összerottyantottam.
Közben bekevertem a nokedlitésztát, és egy másik tálba felütöttem és kikevertem 4 tojást is.
Nokedli:
20-25 dkg zömmel rétesliszt + egy kevés finomliszt
2 db tojás

víz
Nem kell nagyon kikeverni, csak épp álljon össze.
Forrásban lévő sós vízbe szaggatom a tupperware szaggatómmal, amit nagyon megszerettem.
Stabilan áll a fazékon, villámgyorsan átnyomódik a tészta, ha egyet forrt, már szűröm is le.
Tudtátok, hogy a gyártó direkt a magyarok miatt és a magyaroknak készítette és forgalmazza ?
Szóval leszűrtem, egy lábasban egy kanál olajat forrósítottam, arra karikáztam 1 szál újhagymát, kicsit összesütöttem, majd ment rá a nokedli, átkevertem és rázúdítottam a kikevert tojásokat, pár kavarással megvártam míg összeáll a nokedlin, de én szottyosan szeretem, tehát nem sütöm sokáig.
Lehet is tálalni.
Persze szoktam sima nokedlivel is, de egy régi kedves, jóismerősöm Sz-né F.É. aki nem mellesleg szuper szakácsnő, ajánlotta, hogy próbáljam ki így is, mert csudajó. Igaza volt, azóta nagyon sokszor így készítem a pörköltek, paprikások mellé a nokedli köretet. Mennyei.
A férjem is imádta.

Cicukáim, kis tündérkéim... Csini és Szafti


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése