a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. május 29., szerda

Rizseshús másképp...


 Rizseshús másképp... káposztasalátával
Azért másképp, mert nem magyarosan és pirospaprikásan készült most.
Hozzávalók:
2 szelet sertéstarja
2 szál újhagyma, 2 cm-esre darabolva zöldjével együtt
2 gerezd fokhagyma, lapkákra szeletelve
só, bors, pici házi ételízesítő
1 tk. paprikakrém
2 kanál liszt
Rizs: 2-3 laza maréknyi rizs
víz a rizs mennyiségének duplája
1 tk. házi ételízesítő
só, bors
petrezselyem

 A hússzeleteket sóztam, borsoztam, majd lisztben megforgattam.
Olajat forrósítottam egy lábasban és a szeleteket pirosra sütöttem mindkét oldalukon, majd hozzáadtam a hagymákat, fokhagymagerezdeket és a fűszereket, majd pici vízzel felöntöttem és puhára főztem. A végére isteni ízes, sűrű szaftja lesz, köszönhetően a lisztnek.
Közben egy másik lábasban a rizst opálosra pirítottam egy kanál olajon, majd dupla mennyiségű vízzel felengedtem, hozzáadtam a fűszereket és fedő alatt puhára főztem. Ez onnan derül ki amikor már nincs rajta folyadék, csak gőzölög, akkor elzárható, majd a fedővel lefedve állni hagyom legalább 20 percig.
/A rizst kétféle módon szoktam elkészíteni.
1./ Amikor pirítom. 
2./ Amikor nagy mennyiségű sós vízben főzöm puhára - forrástól számítva 15 perc - pont ahogy a tésztákat. Végül leszűröm.
Mindkettő tökéletes, a végeredmény puha, pergős rizs lesz.
A rizst mindig egy mércés bögrébe mérem, látom, hogy meddig tölti ki a bögrét, majd amíg pirul a zsiradékon, a bögrét ahhoz a mennyiséghez képest töltöm fel vízzel duplájára. Amikor a rizs már párolódik soha nem keverem meg és nem emelgetem a fedőt, csak kb. 10-15 perc elteltével, addigra jó is./
Tálalni lehet úgy is, hogy külön a rizst és rá a hús-szeleteket.
De lehet úgyis - és most pont ezt csináltam - hogy a sült húst felkockáztam és a rizst hozzákevertem a finom fűszeres szafthoz a hússal együtt.
Tetejére friss petrezselymet szórtam.
 Káposztasaláta... saját készítésű
1 db újkáposzta, vékonyra szeletelve
2 db vöröshagyma, félkarikára, vékonyra szeletelve
2 tk. egész köménymag
2 tk. őrölt köménymag
só, bors, cukor
ecet
víz felforralva
Leszeltem a káposztafejet, a hagymákat, egy nagy tálba és meghintettem sóval, összekevertem.
Közben odatettem 2-3 liter vizet forrni, beleszórtam a fűszereket, és amikor felforrt akkor az ecetet és cukrot is váltakozva, miközben állandóan kóstolgattam, hogy kellően salátalé íze legyen, azaz édes is és savanyú is.
Ráöntöttem a forró salátalevet a káposztára, átkevertem, lefedtem és otthagytam kihűlni.
Másnap raktam tiszta, zárható üvegekbe a lével együtt és mentek a hűtőbe.
Mennyei finom, a kedvenc salátám egyike ez.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése