a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. május 16., csütörtök

Újkrumpliszezon...

Élek-halok az újkrumpliért, ahogy lehet kapni csak azt enném nyakra-főre rogyásig.
Leggyakrabban sok petrezselyemmel vajon párolva szeretem valamilyen salátával, és ha már lehet kapni, akkor kovászos uborkával. Mennyei étel.



 Tegnap is ez volt az ebédem, legalább 1 kg újkrumplit tisztítás után vajon megpároltam, adtam hozzá sok petrezselymet, a végén sóztam és mellé az általam készített káposztasalátát ettem.
Kétszerre ettem meg ezt a mennyiséget, de annyira finom volt, annyira jólesett, hogy elmondhatatlan.

Itt vannak még a csak újkrumplival készült ételeim, nagy kedvenceim:
Újkrumpli spárgás tejszínszószban...
Koranyári kedvenc menüm
Újkrumpli vajon párolva buggyantott tojással...
Buggyantott tojást a szokott módon készítem, enyhén sós-ecetes forrásban lévő vízbe /ami épp csak zizeregjen/, amit jól megkeverek, hogy örvénye legyen, és ide az örvény kellős közepébe eresztem, csúsztatom bele óvatosan egy merőkanálba felütve a tojást. Könnyebb a merőkanálból belecsúsztatni, mintha akkor ütném fel a héját. Az örvény azért kell, hogy a fehérje ahogy hirtelen összeáll a forró víz hatására szépen körbevonja a sárgáját, mintegy burkot képezve köré.
Körülbelül 2 percig főzöm és már veszem is ki, és azonnal tálalom is, mert frissen, forrón az igazi. 
Só és őrölt bors kötelező rá.
Majd megint örvénykeverés és mehet bele a következő tojás.
Nem kell félni tőle, nem baj, ha nem lesz tökéletes a forma, attól még nagyon finom lesz, de csak úgy jövünk bele a készítésébe, ha minél többször csináljuk

Újkrumpli olajban ropogósra sütve cukkinis-spárgás tejszínszószban...
A megtisztított apró újkrumplit konyhai papírtörlővel szárazra itatom, majd mehet a felforrósított olajba és alaposan körbesütöm, ropogósra. Ezt lehet hús mellé köretformában is tálalni.
De itt és most zöldséges tejszínszószhoz lett a köret.
1 db cukkinit /nem kell hámozni, ha zsenge, csak jól megmosni és a két végét levágni/ és egy csomag fehér spárgát tisztítottam, daraboltam, majd 1 kanálnyi vízben párolni kezdtem, sóztam, borsoztam, meghintettem 1 kanálnyi liszttel és felengedtem sűrű, zsíros tejszínnel, sóztam, borsoztam majd összerottyantottam.
Mennyei krémes, tejszínes, zöldséges szósz lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése