a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. május 11., szombat

Hétvégére ezek készültek...


Zöldborsóleves apró húsgombóckákkal és grízgaluskával...
Megdinszteltem egy vöröshagymát apróra vágva, egy sárgarépát és fehérrépát karikázva, majd hozzászórtam a zöldborsót, petrezselyemzöldet, 2 leveskockát is, sóztam, borsoztam, 1 ek. paprikakrémet is adtam hozzá majd felforraltam.
Közben bekevertem a grízgaluskát.
Az apró húsgombóckákat a fasírthúsból vettem el és gömbölyítgettem kerekre.
A forrásban lévő levesbe óvatosan beleeresztettem, és egy kiskanállal a grízgaluskákat is beleszaggattam. Készre főztem.
Idén tavasszal az utolsó Májashurka és kolbász, fokhagymás, fűszeres, pirított savanyúkáposztával...
Az én kis falum egyetlen közértjébe tegnap beszabadultam és megállapítottam, hogy ugyan kissé drágább a nagy multikhoz képest /naná, hiszen magánkézben van, de franchise-ban működik a REÁL-al/, kapható volt itt minden, elképesztően, azt sem tudtam hova nézzek, mit is vegyek/
De aztán összeszedtem a jobbik eszem és megláttam az alábbi májashurkát és kolbit, no meg a savanyúkáposztát, vettem egy nagy levegőt, gondoltam őszig úgysem eszem ilyesmit, akkor most utoljára belecsapok ezen a hétvégén. Jól tettem.
A savanyúkáposztát ebben a "köretformában" az esztergomi Szalma Csárdában ettem először így, szintén disznótoros mellé, a következőképpen készül:
6-8 duci gerezd fokhagymát lapkára szeltem, lábasba szórtam, adtam hozzá egy fakanálnyi disznózsírt és kezdtem dinsztelni, majd hozzáadtam a káposztát és fűszereztem, adtam hozzá 2-3 babérlevelet, 2 tk. borsikafüvet /azaz csombort/, őrölt köményt és borsot. Pici vízzel felengedtem és fedő alatt összepároltam, majd zsírjára sütöttem. Érdemes kipróbálni, mert mennyei finom.
2 db krumplit hámozás után vékony karikára szeltem és a hurka mellé szórtam, együtt sültek össze.


Stefánia vagdalt vagyis egyben sült fasírt, de kis adag ám...
20 dkg darált sertéslapocka
1 kisebb vöröshagyma apróra
3 gerezd fokhagyma apróra
só, bors
2 db száraz zsemle áztatva
Jól összegyúrtam, picit elvettem belőle a leveshez.
Míg állt a keverék, hogy összeérjenek az ízek, addig főztem 2 tojást keményre, majd egy szilikonos őzgerincforma alját meglocsoltam hurkazsírral, mert bőven sült ki belőle, meghintettem zsemlemorzsával, a hús felét beleterítettem, belenyomkodtam, ment rá a két tojás és betakartam az egészet a hús másik felével. A tetejét is megszórtam morzsával és meglocsoltam pici hurkazsírral, majd ahogy megsült a hurka ment utána a sütőbe és pirosra sütöttem.
Szeretem hidegen is, szeletelve kenyéren, uborkával.
Eperleves  tejesen, tejszínhabosan 
A legjobb gyümölcslevesek egyike. /persze én mindegyik gyümölcsöt szeretem levesként is jégbehűtve/
Tegnap vettem egy doboz friss epret is, amit lecukrozva terveztem megenni, de annyira megkívántam az eperlevest, hogy most így készítettem el, hozzáadva 1 doboz eperkompót konzervet is.
Mindig tartok itthon, télen főleg eperkonzervet, mert mindenhogyan imádom.
Kislábasban kb. 1,5 liter vizet odatettem meg a konzerv levét és felforraltam, közben egy bögrében kikevertem tejszínpudingport vízzel és tejjel simára, majd amikor felforrt a lé először a friss eperszeleteket tettem hozzá, 2 perc után besűrítettem, majd a konzerv epret is belekevertem, összeforraltam, kellett hozzá még pici cukor és kész is volt. Micsoda eperillat terjeng az egész házban, imádom.
Most hűl.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése