a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. január 14., péntek

Diókrémes piskóta



Imádom a diókrémet, ahogy Vali is a konyhájában, nála néztem ki, még decemberben, mivel pofon egyszerű az elkészítése, én meg az ilyesmit nagyon, nagyon szeretem, ami nem faxnis.
Itt is kész kakaós piskótát használtam.



25 dkg darált dió
2 dl tej
1-2 ek.liszt
1 citrom reszelt héjja
1/2 dl rum
15 dkg cukor
20 dkg puha vaj
vaníliás cukor




A tejet felforraltam majd a diót összekevertem a 2 ek. liszttel, a citromhéjjal és a tejhez adtam, kevergetve sűrűre főztem pár perc alatt. Hagytam hűlni, néha megkevertem. Már hidegen belekevertem a rumot.
A vajat a cukrokkal habosra kevertem, majd kanalanként hozzáadtam a rumos-diós masszát.
A kakaós piskótát négybe vágtam és megtöltöttem a krémmel.
Tetejét diódarabokkal díszítettem, majd ment a hűtőbe összeérni.

Lehet a tetejére grillázst szórni, amihez 10 dkg cukrot világosra karamellizálunk, hozzászórunk 10 dkg durvára darabolt diót, elkeverjük és hideg fémtálcára öntjük a diós karamellt. Ha kihűlt, darabokra lehet tördelni és mozsárban vagy késes robotban morzsásra aprítani, majd a tortát kedvünk-tetszésünk  szerint lehet díszíteni.
Nos én most nem készítettem grillázst, pedig nagyon szeretem, hanem csak úgy magában hagytam, így is nagyon finom rumos ízű lett a diókrémes torta.





2 megjegyzés:

  1. Imádom ezt a sütit, a gyerekkoromra emlékeztet! Viszem is receptet :)

    VálaszTörlés
  2. Ami, én is imádom, a nagymamám sütötte is anno, engem is arra emlékeztet, nagyon finom és egyszerű, a másikat is próbáld ki, az is isteni, nem bánod meg:-))))

    VálaszTörlés