a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. január 22., szombat

Túrógombóc édesen



Univerzális étel, leves után, második fogásnak is kitűnő, desszertnek is, vendégvárásra is, ha csak úgy ennénk valamit...
Most édesen szerepel, de ha sósan, apróra vágott kaporral ízesítve készítem, akkor kiváló körete például a marhapörköltnek, csirkepaprikásnak, vagy bármilyen pörköltszerű, tokányszerű, szaftos húsétel mellé.
Nemsokára hozom a sós változatot is képekkel.

5 főre készítettem, ebből a mennyiségből 17 db teniszlabda nagyságú gombóc lett.

Nagy adag:   kevesebbre értelemszerűen felezni kell
1 kg túró
4 dl búzadara
6 tojás
2-4 ek. cukor
2 ek. saját készítésű vaníliás cukor
két csipet só
citrom reszelt héja

olaj, zsemlemorzsa
langyos tejföl
cukor a szóráshoz /én most nádcukrot használtam/
kevés őrölt fahéj





A hozzávalókat egy nagy tálba tettem és tiszta kézzel meggyúrtam egyneművé.
Letakarva minimum 1 órát pihentettem. Amikor letelt az idő, megformáztam a gombócokat és egy tálcára sorakoztattam.
Odatettem egy nagy lábasban vizet forrni, amibe sót is raktam.
Közben egy serpenyőben, olajon megpirítottam  kb. egy bögrényi zsemlemorzsát, akkor jó, amikor  fahéjhoz hasonlatos barna színű. Ilyenkor meghintem kevés fahéjjal is, finom aromát ad hozzá. Félretettem.
Amikor felforrt a víz, a gombócokat ötösével kifőzöm, óvatosan belerakva, kicsit megdagadnak, ezért nem érdemes többet belerakni egyszerre. Ha feljöttek a víz tetejére, akkor még legalább 10 percig főzni kell. Az össz. főzési idő 15 perc szerintem, akkor már kiszedhető, biztosan átfőttek.

Tálaláskor 3 gombócot szoktam a tányérra tenni személyenként, mivel nem kicsik, majd rászóróm a cukrot, a fahéjas morzsát és bőven tejfölözöm.

Figyelem, nem szabad morzsába forgatva állni hagyni, mert megkeményíti a gombócot, és úgy már nem finom!!!!
Ugyanis a kifőzött túrógombóc lágy, omlós, nagyon puha.

Most kivételesen nádcukorral szórtam meg, nagyon finom különleges ízt adott még hozzá.





2 megjegyzés:

  1. Imádom! Milyen jó ötlet sósként is, köretnek. Vittem! :)

    VálaszTörlés
  2. És milyen isteni finom a pörköltekhez, majd meglátod:-))))

    VálaszTörlés