a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 12., kedd

Rókagombás rizottó






Életem eddigi legfinomabb rizottóját készítettem.
Most vettem és ettem először rókagombát, nem tudtam, hogy  ilyen nagyon finom.
Megkockáztatom, hogy finomabb mint a vargánya. Bár lehet, nem ajánlatos összehasonlítani a gombafajtákat, mindegyik a maga nemében nagyon jó.

1/2 kg gombát vettem, ez nagyon sok, megfelelő tisztítás után, forró, fűszeres, leveskockákból készült zöldséglében kissé megpároltam az összeset, 15 dkg-nyit elhasználtam a rizottóhoz.
Maradt olyan sok még, hogy 3 befőttes üvegbe -amiben azelőtt meggybefőtt volt, persze jól kimostam - elosztottam egyformán a párolt gombát, felöntöttem a lével, amiben főtt és lefagyasztottam.
A télen jó lesz akár leveshez, akár rizottóhoz, akár salátához, csak fel kell olvasztani.




2 személyre készítettem a rizottót:

15-20 dkg rókagomba, kissé megpárolva a zöldségalaplében
15 dkg arborio rizs, mosatlanul
1 db vöröshagyma, nagyon apró kockára vágva
3 gerezd fokhagyma, szintén nagyon apróra
kb.1 l zöldségleveslé, leveskockából
1 ek.szárított petrezselyem
1 dl száraz fehérbor
2x5 dkg vaj
2-3 ek. olaj
15 dkg reszelt sajt

5 dkg vajat és pár ek. olajat összeolvasztottam, majd az apróra vágott vöröshagymát megdinszteltem. Amikor kellően üveges lett a hagyma hozzáadtam a rizst, jól elkevertem, hogy a vajas olaj bevonja teljesen, majd ráöntöttem a fehérbort, amikor az  elpárolgott, adtam hozzá egy merőkanálnyi zöldséglét és elkevertem. Meg kell várni amíg a rizs felszívja a folyadékot, közben persze folyton keverni kell, amikor ez megtörténik, akkor jön a következő merőkanálnyi lé. És így tovább, amíg a rizs majdnem puha, ekkor adtam hozzá - a vége felé - a gombát, a petrezselymet, a fokhagymát, és persze mindig újabb adagnyi leveslét.
Amikor a rizs megpuhult elzártam, egy jó marék reszelt sajtot kevertem hozzá és a második 5 dkg-nyi vajkockát, lefedtem és hagytam pihenni 5 percet, amíg terítettem.
Tálaláskor mégegyszer átkevertem, és mindenki tányérján még megszórtam sajttal.
Mint az elején is említettem, életem eddigi legjobb rizottóját ettem.Csodás volt.


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése