a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 11., hétfő

Tárkonyos zöldségleves vajas galuskával



Egy végtelenül egyszerű de finom leveske, bármelyik hétköznapra.

Zöldségleves tárkonyosan
2-3 db sárgarépa, karikázva
2-3 db fehérrépa, karikázva
1 db karalábé, kis kockára aprítva
1 db zeller, kis kockára darabolva
1 db vöröshagyma, szintén kis kockára vágva
1 cikkely kelkáposzta, darabolva
20 dkg gomba, lapkára vágva
2-3 gerezd fokhagyma, lapkára vágva
1 dl tejszín
1 dl tejföl
só, bors, tárkony

levesbetét: vajas galuska
1 tojás
kevés liszt
puha vaj


A tisztított, formára vágott zöldségeket kevés olajon megdinszteltem, mikor színe lett az olajnak hozzáadtam a hagymákat, fűszereket. Kicsit együtt dinszteltem, pároltam tovább, majd felöntöttem annyi vízzel, amennyi levest gondoltam készíteni, sóztam, borsoztam és puhára főztem. A végén hozzákevertem a tejszínt és tejfölt, majd beleszaggattam a galuskákat:
- amit 1 tojásból, annyi liszttel elkeverve, amennyit felvesz, 1 teáskanál puha vajjal és pici sóval készítettem.
Épp csak, nagyjából elkeverem és máris szaggatom a levesbe. Egyet forrt még és kész.
Tálalás előtt egy citrom levét belefacsartam még.
Kellemesen pikáns ízű, selymes állagú leves lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése