a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 28., csütörtök

Tejfölös karfiolleves gombával




Mivel ilyen hideg, fagyos reggelre ébredtünk, igazán jól esett ez a forró zöldségleves ebédre.

1 fej karfiol
5 db csiperke gomba
1 szál újhagyma
1 cikkely kelkáposzta
tejszín, tejföl
só, bors
vaj, liszt a rántáshoz
petrezselyem

levesbetét: mini vajas grízgaluska
1 tojás
2-3 ek. búzadara
1 tk.vaj
só, bors

Nagyon szép fehér, egészséges volt a karfiol, amit rózsáira szedtem. A gombát feldaraboltam,  nagyobb cikkekre, a kelkáposztát is kockányi darabokra, az újhagymát karikákra.
Világos vajas rántást készítettem, felengedtem vízzel, beletettem az összes zöldséget, sóztam, borsoztam,
felforraltam, 1-2 dl tejszínt öntöttem hozzá és puhára főztem.
Amíg főtt a leves, addig kikevertem a tojást sóval, borssal majd hozzáadtam a grízt, a legvégén pedig a teáskanálnyi puha vajat és jól elkevertem. Beleszaggattam a levesbe és ezt is puhára főztem.
Tálaláskor tejfölt és petrezselymet adtam hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése