a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 4., hétfő

Kakaós lekváros kevert sütemény.....az örök kedvenc... és örök klasszikus...



Imádjuk ezt az egyszerű sütit, hogy csak úgy legyen, teához, kávéhoz, délutánonként rágcsálni valamit. Ugyanis ha nincs ilyen, akkor nagy szenvedések vannak, hűtőben való kotorászások, úgy ennénk valamit, de mit, felkiáltások.
Nos ennek vettem az elejét.

Kis adag / nagy adag

5 dkg zsír / 12 dkg zsír
10 dkg cukor / 20 dkg cukor
vaníliáscukor
1 tojás / 1 tojás+ 1 tojás sárgája
3 dkg kakaópor / 2-3 púpos ek. kakaópor
1,5 bögre liszt / 37 dkg liszt
fél cs. sütőpor vagy 1 tk. szódabikarbóna
1 bögre tej / 3 dl tej
1 marék mazsola


Sütőt bekapcsoltam 180 fokra, melegedni.
A puha zsírt a cukrokkal habosra kevertem, hozzáadtam a tojást/tojásokat, kevés tejet, jól kikevertem, majd a lisztes keveréket felváltva a többi tejjel hozzáadtam, óvatosan egyneművé dolgoztam és sokáig kevertem, amikor már buborékok képződnek benne, akkor jó.
A masszának sűrűn folyósnak kell lennie.
Belekevertem a mazsolát is, de lehet egyszerűen a tepsiben a massza tetejére hinteni.
Tepsit kizsíroztam, liszteztem és beleöntöttem a masszát.
Betettem a már jó meleg sütőbe és kb. 25-30 perc alatt megsütöttem. Tűpróba!
Csak ha kihűlt, akkor lehet felvágni és lekvárral megtölteni, de anélkül is finom, csak porcukrozva.
A lekvárt rácsorgatva is tálalható.
A széleit különösen szeretem, mert olyan jó ropogós lesz.
Jellemző, hogy másnapra morzsa sem marad, soha nem tudok eleget enni belőle.



2 megjegyzés:

  1. Ez nálunk a klasszikus süti:) hétvégén majdnem sütöttem én is, azután mégis kelt tészta lett a család kérésére...

    VálaszTörlés
  2. Nálunk is klasszikus, bármikor ha kérdem mit süssek, a válasz majdnem mindig a kakaós-lekváros legyen.Rengetegszer sütöttem, de zsírral még sohasem, azt kell mondjam, hogy mintha ezzel lenne a legjobb.Az utolsó darabokért szinte "verekedés" volt:-)))))

    VálaszTörlés