a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 30., szombat

Chili con carne....szerintem








Ahogy én készítem, ugyanis ennek a világon semmi köze az eredetihez.
Nem is tudom igazából hogyan készül az eredeti, mi is az autentikus receptje.
Soha nem néztem utána, de nem is fogok és nem is érdekes, mert így szerettük meg.
Ahogy én ezt találomra kitaláltam egyszer, és akkora sikere lett, hogy azóta nekünk ez a húsos chili.
Hozzávalók:

1/2 kg darált marhahús, de vegyesen is jó: 25 dkg darált sertés és 25 dkg darált marha
2 db vörösbab konzerv
2-3 db vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
1 db hegyes erős paprika
1 db paradicsom
1 tk. erős pista, ha a zöldpaprika nem lenne eléggé csípős
1 bő maréknyi árpagyöngy
só, bors
olaj, pici pirospaprika csak a szín miatt
Elkészítése:

Pörköltet csinálok a szokásos módon jó sűrű és rövid lével a végére, azaz hagymát dinsztelek olajon, rádobom a zöldpaprikát karikázva, a fokhagymákat apróra vágva, pici pirospaprikával meghintem, csakhogy pici színe legyen, majd megy rá a darálthús, összepirítom kissé, kevés vízzel felöntöm. Hozzászórom a paradicsomkockákat meg a gerslit is, mert legalább annyi fővés kell neki, mint a húsnak. Sózom, borsozom, puhára főzöm.
Az árpagyöngy nem baj, ha nem teljesen puha a végére, szeretem, ha harapható kissé.
A babkonzervek levét leöntöm, mert a tartósítószerre nincs szükségünk.
Ha a hús jó, hozzákeverem a vörösbabot is,  ha nem elég csípős, az erős pistát is.
Egyet rottyantok rajta még és kész.
Friss puha kenyérrel tálalom.





2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet árpagyönggyel feljavítani. Az európai ízléshez így közelebb kerül. Az igazi délamerikai recept ezt kerülné, de azok a népek inkább kukoricán és babon szocializálódtak :)

    VálaszTörlés
  2. Trendo,nagyon-nagyon finom, és nagyon szeretjük így, picit csípősre készítem, az árpagyöngy kellően sűríti, a felesleges szaftot felszívja, én egy picit zsírosabbra készítem, legyen mit tunkolni a kenyérrel. Szóval tudom ajánlani, a férjem, aki elég háklis az étkezésére,és vendégségre is tökéletes, a barátaink férfi tagjai is /de a nők is/,imádják.Pedig tényleg csak gondolomra
    találtam így ki.
    Örülök,hogy benéztél hozzám:-))))
    Örülök,hogy visszatértél és újra írod a blogodat :-))))

    VálaszTörlés