a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 11., hétfő

Dióspiskóta csokiöntettel... a részletes recept




Egy nagyon gyors, nagyon egyszerű süteményt szerettem volna összedobni, minél előbb ki akartam szabadulni már a konyhából, mert  fáradt voltam az egész délelőtti sütéstől, főzéstől.
Jobb híján ez jutott az eszembe, de ízlett mindenkinek, tehát jól sikerült.

Tészta:
6 tojás, szétválasztva
3 ek.hideg víz
6 ek. cukor
3  púpozott ek. darált dió
3 púpozott ek. liszt
csipet só
1 sütőpor

Öntet:
2 zacskó Oetker csokoládés pudingpor
1 l tej
3 ek.cukor
1 ek.házi vaníliáscukor
10 dkg étcsokoládé
5 dkg puha vaj

A lisztet összeszitáltam a sütőporral, majd összekevertem a dióval.
A tésztához, a tojásfehérjéket a cukorral nagyon kemény habbá vertem, majd a tojások sárgáját egyenként hozzáadtam a hideg vízzel együtt, de mindig úgy, amikor az előzővel már egyneművé dolgoztam a habot. Amikor az összes benne volt, fakanállal a lisztes-diós keveréket óvatosan hozzákevertem, és a masszát sütőpapíros tepsibe simítottam. Előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt megsült a diós piskóta.
Hagytam kihűlni, majd kockákra vágva tálra tettem.
Az öntethez a pudingport, a zacskón leírtak szerint megfőztem, még forrón beletördeltem az étcsokit, majd a vajjal is kikevertem és ezzel az állandó kevergetéssel langyosra hűtöttem. Fóliával betakartam egészen a krémig, mert így nem bőrösödik, majd a hűtőben teljesen lehűtöttem, időnként átkevertem.
Tálalásnál a piskótakockákra locsoltam.
Finom egyszerű desszert.


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  2. Köszönettel vettem a megkeresést,és nagyon örülök, hogy újabb sűrűn látogatott helyen leszek látható, és rögtön csatlakozó email-t küldtem a miner.nek.

    VálaszTörlés