a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 5., csütörtök

Sült oldalas fokhagymásan





A mai ebéd egy kicsit ütősebb lett.
Már ki voltam éhezve  valami komolyabbra, a sok üres főzelék után.
Ráadásul  már nincs annyira meleg , szóval jólesett egy kis sült hús, de még jobban  a kapros tejfölös uborkasaláta, amit mellé ettem.

1 csík oldalas, tulajdonképpen egy egész oldalas fele, a csontoknál darabolva
1/2 fej fokhagyma, gerezdekre bontva
só, bors
2-3 ek zsír

A feldarabolt húst sóztam, borsoztam, megszórtam a rengeteg fokhagymagerezddel, rákanalaztam a zsírt és kb. 1 dl vizet, majd sütőben közepes tűznél jó két óra alatt, ropogós pirosra és omlósra megsütöttem.
Legszívesebben zsíros krumplival esszük, azaz a hajában főtt krumplit pucolás után csak úgy nagyjából megtöröm egy villával és a hús alatti fokhagymás zsírral bőven meglocsolom, ha kell utánsózom.
Vagy a krumplit megpucolom, kockázom, sós vízben puhára főzöm, levétől leszűröm, krumplitörővel megtöröm és ezután keverek hozzá pár kanálnyi finom, zamatos sülthús-zsírt azon forrón és krémesre kikeverem. Mindkét variációban nagyon finom, sültek, rántottak, fasírt mellé is.





Kapros, tejfölös uborkasalátával tálaltam.

1-2 kígyóuborka, de jó a fürtös uborka is, hámozva és vékonyan legyalulva
2-3 gerezd fokhagyma áttörve
ecetes cukros víz, ízlés szerint
só, bors
1/2 cs. kapor nagyon apróra
1 nagy pohár tejföl

Az uborkát soha nem sózom be és nem csavarom ki a levét, ugyanis akkor az összes tápértékét kidobnám, holott az nagyon egészséges.
Az elkészített ecetes cukros vízbe forgatom a legyalult uborkát, rászórom az áttört fokhagymát is, meg a kaprot, sózom, és hagyom állni tálalásig. Akkor mindenkinek külön tálkába adagolom az ecetes léből szűrőkanállal kimert uborkát, megint megsózom, bőven tejfölözöm és friss kaporral és pici pirospaprikával meghintve díszítem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése