a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 27., péntek

Nyári lecsó... most tarhonyával



Ezen a nyáron nem ettünk lecsót mostanáig.
Valamikor tavasszal egyszer volt, amikor még primőrnek számított, igazi íze sem volt még akkor.
Később aranyárban mérték a paprikát is, a paradicsomot is, de nem is nagyon kívántuk.
Most tűrhető az ára is, jó az íze is, ám lassan vége a nyárnak és a szezonjának is.
Voltak  nyarak, hogy minden héten egyszer biztosan főztem. Imádtuk, hidegen, melegen, tojással, tarhonyával, nokedlivel, rizzsel, virslivel, debrecenivel, hús nélkül, csak magában kenyérrel.
Lám ez az egyszerű étel és hány variációja lehetséges.

2 főre:
1/2 kg paprika, karikázva
1/2 kg paradicsom, negyedelve
1 db közepes nagyságú cukkini, hámozva, negyedelve, kockázva
10 szelet bacon, kockázva, vagy 15 dkg kenyérszalonna, vagy húsos kolozsvári,
2 db nagy vöröshagyma, kockázva
2 gerezd fokhagyma
1 tk.pirospaprika
1 ek.csípős piros arany
1 cs. /4 db/ pick debreceni, vastagabb karikákra vágva
15 dkg tarhonya + 1 pici fej vöröshagyma

A bacont olajon, teljesen ropogósra sütöttem, majd kivettem egy kistányérra és félretettem.
A hagymát megdinszteltem a szalonna zsírján, amikor üveges lett, ment rá a pici pirospaprika, a paradicsom, a fokhagyma, a cukkini, sóztam és hagytam kicsit összefőni, levet ereszteni.
Végül a paprika és a piros arany, jól elkevertem és bő 25 perc elég volt, hogy készre főzzem.
Nem szabad szétfőzni, a paprikának egyben kell maradni.
Közben kevés olajon megpirítottam a tarhonyát, amikor elég sötét színű volt már, hozzákevertem a hagymát, összepirítottam és felengedtem annyi vízzel, ami bőven ellepte, sóztam, borsoztam és puhára főztem. Az összes levét közben felszívja, jó pergős lesz.
Tálaláskor a tetejére szórtam a szalonnapörcöket.


Maradt egy kis adagnyi a lecsóból, holnap reggelire ütök hozzá 2 tojást, és összesütöm vele, mert reggelire is tökéletes egy étel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése