a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 23., hétfő

Bakonyi csirkemell szarvacska tésztával





Gombával, tejfölösen, szarvacska tésztával, ahogy azt kell.

1,5 db csirkemell, kockára vágva
2 db vöröshagyma
1 db hegyes erős zöldpaprika
pirospaprika, olaj, 1 ek.liszt
só, bors, piros arany
2 dl tejföl
25 dkg csiperke, vegyesen, fehér és barna is
10 dkg vargánya
25 dkg szarvacska tészta /gyermelyi/

Odatettem egy fazékba vizet, majd kifőztem a tésztát. Leszűrtem.
A vöröshagymákat kockára vágtam és odatettem dinsztelni, majd hozzá karikáztam a zöldpaprikát is. Amikor a hagyma már kellően üveges, megszórtam pirospaprikával, a csirkemell kockákat belekevertem, öt percig jól átpirítottam és egy pici vízzel felengedtem. Sóztam, borsoztam, nyomtam hozzá egy diónyi piros aranyat is, elkevertem és negyedóráig hagytam puhulni. Közben megmostam a gombákat és vékonyan felszeleteltem. A 15 perc leteltével hozzáadtam a húshoz, együtt párolódjanak tovább. Elkészítettem a lisztes habarást, kevés vízzel és újabb 15 perc elteltével besűrítettem a pörköltet, majd hozzáöntöttem a 2 dl tejfölt is. Krémesen sűrűnek kell lennie.
Még egyet rottyantottam rajta és kész is.

Enyhén csípős, kellően sűrű szaftos, bőven gombás, nagyon finom ebédünk lett.




2 megjegyzés:

  1. Kedves "Kolléga"! Ha feliratkozol a gasztroblogok gyűjtőoldalaira, akkor a te friss bejegyzéseidet is láthatjuk a bloglistában. És még többen találnának az oldaladra.
    Szerintem érdemes kipróbálni:
    gasztro.blog.hu vagy gasztro.miner.hu

    Szia és jó főzést!

    VálaszTörlés
  2. Köszi a tippeket, még kezdő blogger vagyok.

    VálaszTörlés