a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. augusztus 7., szombat

Vajas-sajtos pogácsa





1,5 nagy pohár, 380 gr-os tejföl, 20 %-os
1 dl tej
15 dkg puha vaj
1 tk.cukor
70 dkg liszt
2 ek só
2 tasak szárított élesztő, vagy 4 dkg friss, mindig a liszt tetejére szórva vagy morzsolva

Hajtogatáshoz: 20 dkg puha vaj harmadolva, 20 dkg reszelt sajt /bármilyen lehet, ki mit szeret/ harmadolva
Lekenéshez: 1  tojássárgája nagyon pici vízzel elkeverve
Szórás: bármilyen apró mag, szezám, kömény, lenmag /ezt tettem rá most/, vagy  reszelt sajtot is lehet a tetejére szórni

A hozzávalókat kenyérsütőgépben állítottam össze, a fenti sorrendben. Kicsit ragacsos tészta lesz a végeredmény, de nem baj. Egy órát kelesztettem, majd bőven lisztezett deszkán jól átgyúrtam.
Ezek után téglalap alakúra kinyújtottam és megkentem a vaj harmadával és rászórtam a sajt harmadát is egyenletesen, jöhet a hajtogatás -alulról felfelé /a feléig/, felülről lefelé a már felhajtottra,jobbról balra /a feléig/, balról jobbra a már behajtottra - egy nagy tálat ráborítottam és fél óráig pihentettem.
Még kétszer kell a kenést,szórást,hajtogatást, fél órás pihentetést ismételni, és a hajtogatást mindig a fent leírtak szerint csinálni!
Mikor az utolsó fél óra is lejárt, kinyújtottam megint téglalap alakúra, egy nagy késsel bekockáztam a tetejét, megkentem a tojással és kiszaggattam. Tepsire sorakoztattam a pogácsákat, közvetlenül egymás mellé kellett volna rakni, mert így egy kicsit terülősebbek lettek. 
Tehát szorosan egymás mellé kell tenni a pogácsákat. 
Ha jó közel vannak egymáshoz, akkor felfelé növekednek, ha messze vannak egymástól akkor szétterülnek. Nem baj ha összetapadnak, kihűlés után könnyen szétválaszthatóak.
Tetejüket lenmaggal megszórtam és előmelegített  forró sütőben pirosra sütöttem, tepsinként kb.20 perc kellett.
Nagyon finom, szélein ropogós, belül foszlós, leveles, jó vajas, másnap is puha pogácsák lettek.
Bár, mint minden kelt tészta, frissen az igazi és csodálatos.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése