a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 15., hétfő

Fokhagymaleves 3 variációban


Fokhagyma leves 1.
...a nagyon nagy kedvenc, megunhatatlan,
látszik hányféle variációban készítem...

/erről az elsőről mindig elfelejtem a fényképet elkészíteni, de majd csak elkészül egyszer/

1 fej fokhagyma pucolva, áttörve
vaj, liszt a rántáshoz
sok petrezselyem apróra, 
só, bors
1 zsemle kockára vágva, vagy toast kenyér szintén kockázva, pirítva
reszelt sajt sok
1-2 dl tejszín

A vajjal és liszttel világos rántást készítek, hozzáadom az áttört fokhagymát, ezzel már csak egyet kavarok rajta - meg ne égjen ! - felöntöm 1,5 liter vízzel, sózom, borsozom. Összeforralom, lassan hozzácsorgatom a tejszínt is és beleszórom a petrezselymet.

Tálalás előtt a kockára vágott zsemlét, vagy a toast kenyérkockákat, egy serpenyőben megpirítom, rászórom a reszelt sajtot, csak addig várok, amíg kezd ráolvadni és máris a tányérba szedett leves tetejére adagolom. 
Hát egyszerűen imádjuk.

Fokhagyma krémleves 2.
...ez olyan nagyon nem tér el az elsőtől, csak sűrűbb, kiadósabb


1 szál póréhagyma, karikázva /vagy 1 nagy fej vörihagyma, apróra/
3 közepes burgonya, kockázva
1 fej fokhagyma, apróra
kb. 2 dl tejszín,
só, bors
4 db korpás kifli, karikázva
reszelt sajt
bacon szeletek ropogósra sütve

Kevés vajon, vagy olajon az összes hagymafélét megfuttatom, felengedem 1,5 l vízzel, hozzáteszem a krumplit. Sózom, borsozom és puhára főzöm.
Kb.20-25 perc elteltével krémesítem a tejszínnel, majd botmixerrel pürésítem az egészet.
Feltétnek, 1 ek. forró olajon /vagy vajon/ a kiflikarikákat aranybarnára pirítom, rászórom a reszelt sajtot, hogy ráolvadjon kissé, és máris tálalom.
De lehet ropogósra sült baconszeletekkel is kínálni, isteni finom azzal is.

Fokhagymaleves parasztosan 3.
...akkor szoktam így a levest készíteni, ha tésztát gyúrok, túróshoz, káposztáshoz, krumplishoz, mert a tészta főzőlevét használom leveslének, azzal valami frenetikus.
De elkészíthető simán fokhagymás, lisztes, pirospaprikás rántással is....


1 fej fokhagyma, apróra vágva
olaj,  pirospaprika
tészta főzőlé vagy simán csak lisztes rántás és víz
só, bors,
levesbetét:
-a frissen kifőtt tésztából egy-két merőkanálnyi,  vagy
-kész gyufa tészta,  vagy
-apró nokedli 1 tojásból és annyi lisztből amennyit felvesz
tejföl bőven

Kevés olajon dinsztelem a fokhagymát, meghintem pirospaprikával és ráöntöm a tészta főzőlevét  vagy
rászórom a lisztet, együtt pirítom kissé, majd hozzáadom a pirospaprikát és  felöntöm 1,5 l vízzel. Felforralom,  vagy visszamerek két merőkanálnyi főtt tésztát, sózom, óvatosan, a főzőlé is sós !!!/, borsozom, egyet rottyan és kész is.
Vagy külön sós vízben kifőzöm a gyufatésztát, és megy a levesbe, vagy közvetlenül beleszaggatom a nokedlit, sózom borsozom, 2-3 perc alatt puhára fő.

Mindenki tányérjában jó nagy adag tejfölre tálalom.
Főzelékek, tészta ételek előtt kiváló leves.
Nem beszélve arról, hogy minden variációjában egészséges, a sok fokhagymától !!!
Nekem nagy kedvencem.




1 megjegyzés:

  1. Nekem tetszik mindegyik variációd, szeretem a fokhagymáááát!!! Ilyen leves formátumban nem találkoztam vele.

    VálaszTörlés