a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 23., kedd

Krumplileves tárkonyosan, füstölt hússal






Találtam a kamrában egy szép darab füstölt oldalast, valamikor a télen vettem, de elfelejtkeztem róla. Nem volt gusztusom se babhoz, se káposztához. 
Gondoltam egyszerű krumplilevest kéne kissé megbolondítani vele. 
A gondolatot tett követte:

1 csík füstölt oldalas /egy egésznek a fele, hosszában kettéhasítva /
6 db közepes burgonya
1 db sárgarépa
1 fej vörihagyma
3-4 gerezd fokhagyma
1 zöldpaprika, 1 db paradicsom
4 db babérlevél, 1 ek tárkony /szárított/, 1 ek vegeta,
tejföl, és liszt a habaráshoz,
tárkonyecet az ízesítéshez,
1 tojás, és liszt a levesbetéthez

A füstölt húst jól megmostam, kis darabokra vágtam a bordacsontok mentén, majd annyi vízben amennyi ellepte, odatettem nagylángra, forrni. Ezután jó 10 percig forraltam, majd leöntöttem a levét, és tiszta vízben tettem oda főni.
Amíg a hús puhult, megpucoltam a zöldségeket, hagymákat. Kb. egy óra elteltével beletettem az összes többi hozzávalót és azokkal is puhára főztem. 
Amikor elkészült, a vörihagymát, zöldpaprikát, paradicsomot kidobtam.
Ezután tejfölös- lisztes habarással besűrítettem, a tárkonyt csak ekkor adtam hozzá. 
1 tojással, kevés liszttel, galuskatésztát kevertem és helyes kis, rusztikus formájú galuskákat szaggattam a levesbe. 
Legeslegvégül tárkonyecettel savanykásítottam, isteni ízt ad az ételnek.
Nagyon finom lett.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése