a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 5., péntek

Brassói aprópecsenye... ahogy én készítem



Ez az étel nálunk kultikus, az egész család de főleg a nagyobbik gyermekem kedvence, szülinapjára, névnapjára, ha utazásból vagy bárhonnan megjön vagy ha csak megkérdezem mit enne, akkor csak és kizárólag ezt készíthetem, és csak így.
Nem mondom, ez a leegyszerűsített változata a brassóinak, de nagyon finom.


1 kg sovány sertéscomb
2 fej fokhagyma
1 kg mélyhűtött steakburgonya vagy hasábkrumpli vagy bármilyen sütnivaló krumpli
olaj

A húst apró kockákra darabolom, miután megmostam.
Megpucolom a rengeteg fokhagymát, ennek az ételnek ez a sava-borsa, majd a fokhagymatörőn átnyomom egy jó nagy lábasba, amibe kb.1 dl olajat töltöttem.
Tűzre teszem, amikor a fokhagyma picit kezd sercegni azonnal meghintem pirospaprikával és beleteszem a húst. Jól átforgatom, sózom, borsozom, annyi vizet öntök rá, ami szűken ellepi. Lefedem és hagyom puhára párolódni. Szoktam még tenni rá 1 tk. "édes annát" és ugyanannyi "erős pistát". Amikorra megpuhul, a soknak tűnő párolóléből sűrű szaft lesz.
Miközben a hús fő, bő olajban kisütöm a steakburgonyát, vagy a hasábkrumplit.
Frissen, forrón tálalom.
Télen hordós savanyúság azaz ecetes paprika, ecetes uborka /jó a csemege is, aki azt szereti/, káposztával töltött paprika, savanyú káposzta, és káposztasaláta is illik hozzá, de tavasztól és nyáron a friss zöldsaláták bármelyik variációjával, kovászos  uborkával, uborkasalátával, és persze paradicsomsalátával szoktam tálalni, mikor mivel.


Ez nem az igazi, hagyományos brassói receptje, én ezt a receptet 15 éve kaptam, a családom az első elkészítésénél annyira megszerette, hogy azóta minimum havonta egyszer, kötelezően csinálnom kell. És kizárólag csak így, egyszerűen.
Azt hiszem a nagyszerűsége az egyszerűségében rejlik, no meg a sok-sok fokhagymában.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek, akár ünnepre is.
Tuti siker, vendégségnél meg pláne.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése