a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 15., hétfő

Knédli



Ezt a receptet nem kis izgalommal írom, mert még nem csináltam, nincs róla tapasztalatom.
Dédimama /aki Felvidékről származott/ receptes könyvében találtam, ettem is az általa készített knédliből, finom volt.
Remélem, reszketeg kézzel írott receptjét pontosan silabizáltam ki.

30 dkg liszt
2 tojás
3 zsemle/ vagy toast kenyér kockázva
1 dkg élesztő /vagy 1/2 cs. szárított élesztő - ezt már én gondoltam hozzá/
1 dl tej

A zsemléket kockára vágni és kevés hagymás zsíron -vagy olajon - megpirítani.
A lisztet tálba szórni, hozzáütni a tojásokat, a deci langyos tejben felfuttatott élesztőt /vagy rászórni az instant élesztőt/, sózni, borsozni és annyi vízzel elkeverni, hogy-inkább sűrűbb - galuska állagú tésztát kapjunk. Ezután hozzákeverjük a zsemle/kenyér kockákat. 
30 percig állni, kelni hagyjuk.
Egy nagy lábasban vizet teszünk oda forrni, ha felforrt jól megsózzuk.
Egy vadonatúj konyharuhát bevizezünk, kiterítjük, egyenletesen rákenjük a tésztát, majd roládszerűen feltekerjük, két végét szorosan meg kell kötni spárgával /temészetesen másra nem használt spárgával/, és beleeresztjük a forrásban lévő sós vízbe. Gyöngyöző forrással 15-20 percig főzzük. Akkor jó, ha kibontva remegős a tészta. Szeleteljük.

Vadas, vagy édes áfonyamártásos hús, tokányok, de bármilyen egyéb édes vagy sós, pikáns szószos, mártásos húsétel kiváló körete.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése