a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 5., péntek

Salátafőzelék




Felnőttkoromig nem ismertem ezt a főzeléket, nálunk nem főzték, nem is beszéltek róla, nem is hallottam soha róla. Na később aztán kiderült, hogy édesapám fiatal korában egyszer majdnem megfulladt tőle, a torkán akadt a nagy salátalevél /mert nem tépkedték kisebbre/, édesanyám szerint meg olyan az ételben a főtt saláta, mint a mosogatórongy, így a mi családunkban ez az étel nem szerepelt.
Anyósom főzött egyszer, akkor kóstoltam és elájultam mennyire finom.
Azóta nálunk főleg tavasszal, de nyári kánikulában is rendszeresen van, sőt leves formájában is és erdélyiesen is.
Melegen, hidegen, jó fokhagymásan, tejszínesen egyaránt nagyon finom.


1 fej saláta /2 fő részére/
3 gerezd fokhagyma
1 dl tejszín
olaj, liszt a rántáshoz
só, bors

A salátát leveleire szedem, jól megmosom, kisebb darabokra tépkedem. Kb.1/2 liter vízzel,
amibe az apróra vágott fokhagymát is beleszórtam, odateszem főni, forrás után 15 perc elég, hogy
puha legyen. Közben világos rántást készítek, leszűröm a saláta főzőlevét, a leveleket a rántáshoz
keverem és annyi főzőlét, hogy krémszerű állaga legyen.Ezután öntöm hozzá a tejszínt, sózom, borsozom.Összeforralom 5 perc, és kész.

Feltétnek angolszalonna szeleteket szoktam ropogósra sütni , a kisült zsírját rácsöpögtetem,
vagy rántottacsíkokat/kockákat, de tükör tojást is lehet.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése