a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. március 19., péntek

Tejfölös, gombás csirkemellkockák szélesmetélttel







Ez a mai ebéd.
Valami gyorsat szerettem volna, de laktató is legyen, egyszerű is legyen.
Ime:
1 db csirkemell kis kockákra vágva
25 dkg csiperke gomba, vagy 1 üveg apró csiperke sós lében
2 gerezd fokhagyma apróra vágva
szárnyas fűszerkeverék, só, bors, petrezselyem apróra vágva
1 dl tejszín
szélesmetélt
A csirkét miután felkockáztam, jól befűszereztem, hagytam kicsit állni.
Addig a gombát jól megmostam, szárát levágtam, kalapját a nagyobbaknak kettévágtam, a kicsiket úgy hagytam. Ha konzerv gombából készül akkor annak a levét leöntöm.
Odatettem a tésztafőzőfazékba a vizet forrni.
Egy nagy serpenyőben kevés olajat forrósítottam és rádobtam a fűszeres csirkehúst. Állandó keveréssel, forgatással, nagy lángon addig pirítottam, amig barnásra nem sült, ez kb.10-15 perc. 
Ekkor adtam hozzá a gombát és a fokhagymát, sóztam-borsoztam. Lefedve hagytam 5 percig, amíg a gomba levet engedett, majd hozzáöntöttem a tejszínt és megint nagy lángon beforraltam.
Miután elzártam alatta a lángot, akkor szórtam rá a petrezselymet.
Ezalatt felforrt a víz, sóztam és 7 perc alatt kifőztem a tésztát. 
Szeretem a Culinarisban kapható olasz szélesmetéltet, most is ezt használtam, persze házilagosan gyúrni is lehet.
Hát ilyen finom lett, és mind elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése